Francuska firma Renault w minionym kwartale osiągnęła przychody na poziomie 10,26 mld euro, czyli o 2,7 % mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Sprzedaż samochodów osobowych spadła o 2,8 %. W Europie sprzedaż samochodów marki Renault spadła aż o 8,5 %, podczas gdy rynki pozaeuropejskie wykazały wzrost sprzedaży o 9,1 %. Na rynkach pozaeuropejskich dużym powodzeniem cieszą się zwłaszcza modele Megane i Logan.

Spadającą sprzedaż firma usprawiedliwia tym, że klienci z niecierpliwością czekają na nowe generacje kluczowych modeli i zwlekają z kupnem auta. Renault do roku 2009 ma wprowadzić na rynek 26 nowych modeli. Pod koniec br. pojawią się nowe wcielenia modeli Twingo i Laguna.

Renault oznajmił, że aktualny spadek sprzedaży został wcześniej przewidziany, dlatego nie zmienił tegorocznych planów na osiągnięcie marży w wysokości 3 %. W zeszłym roku marża spadła do poziomu 2,56 %. Analitycy jednak wątpią w to, że Renault uda się spełnić jego założenia i podkreślają, że Twingo przyniesie niskie marże, a Laguna to model, który nie należy do masowo sprzedawanych samochodów.