Kiedy pojawiły się pierwsze zdjęcia obecnej generacji modelu Laguna, na kilku zdjęciach, oprócz auta pozował również kierowca Formuły 1 Fernando Alonso, reprezentujący zespół Renault. Niestety chodziło raczej o chwyt reklamowy, gdyż Lagunie daleko do emocjonującej jazdy samochodem wyścigowym. Potem jednak Francuzi zaprezentowali wersję Laguna GT z systemem sterowania tylnymi kołami, która nieco poprawiła „sportowy” wizerunek auta. Jednak dopiero nadejście topowej odmiany coupe z widlastym 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,5 l i kierowanymi kołami oznacza zrównanie się z elitą w tej kategorii.
Sześciocylindrowa jednostka o pojemności ponad 3 l to dla każdego samochodu klasy średniej, a nawet wyższej średniej, maksymalnie wystarczający silnik. Renault Laguna otrzymał jednostkę V6 o pojemności 3,5 l, która oferuje moc 175 kW (238 KM). W tej kategorii pojemnościowej żaden porażający wynik, ale nie ma też powodów do narzekań. Podczas spokojnej jazdy silnik spokojnie mruczy w granicach 3000 obr. i oferuje doskonałą elastyczność, jednak to co najlepsze daje z siebie w zakresie od 4500 do 6200 obr./min, kiedy automat zaczyna zmieniać bieg. Odczuwalne jest, że jednostka została zestrojona dla samochodu klasy GT, który nie powinien być sportowcem, ale dynamicznym towarzyszem podróży. W całym zakresie obrotów silnik jest dobrze wyciszony (czasami wydaje się, że aż za bardzo), tak więc jego dźwięk jest trochę mdły. Największym problemem układu napędowego jest jednak skrzynia biegów. 6-biegowy automat pracuje co prawda aksamitnie bez zbędnych szarpnięć, niestety wiąże się to z bardzo wolną zmianą biegów.
Przemyślane rozwiązania, to jest to, co Lagunę Coupe odróżnia od zwykłego przednionapędowego auta. Wymagało chyba głębokich przemyśleń wyposażenie auta w sztywną tylną oś. Jednak na to archaiczne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, rozwiązanie zdecydowano się z jednego jedynego powodu, żeby móc sięgnąć po inną perłę z lamusa – system kierowania tylnymi kołami. Belka skrętna pozwoliła na maksymalne uproszczenie całej konstrukcji, zachowując doskonałe działanie systemu. Dzięki kierowanym tylnym kołom wyraźnie zmniejszyła się główna niedogodność przednionapędowych samochodów, czyli podsterowność, którą w przypadku Laguny umacniałby ciężki silnik. Chociaż wydawało nam się, że podsterowność coupe jest nieco większa niż w wypadku Laguny GT z 2-litrowym turbodieslem, i tak samochód zachowuje się bardziej neutralnie od większości konkurentów. Ale podczas gdy tendencja przodu do podsterowności zmalała, tył w porównaniu do wspomnianej już Laguny GT jakby stracił swoją zwinność. Na niektórych zakrętach wydawało się, że przód, tył i kierownica nie mogą się dogadać – czasami podsterowność była większa niż można by się spodziewać, z kolei na innych zakrętach tył za bardzo skręcał, powodując, że kierowca czuł się niepewnie. Trzeba jednak podkreślić, że to wszystko odbywało się przy naprawdę ostrym stylu jazdy, do którego Renault Laguna Coupe raczej nie był budowany. Najprawdopodobniej jednak wersja z mniejszym silnikiem benzynowym lub turbodieslem nie miałaby podobnych problemów.
System 4Control ma jednak swoje niezaprzeczalne atuty. Jednym z nich jest fantastycznie bezpośrednia reakcja na polecenia kierownicy. Nawet ostre zakręty można więc przejeżdżać z małym skrętem kierownicy. Włoski konkurent Alfa Romeo Brera z przykładowo bezpośrednim układem kierowniczym w porównaniu do Laguny Coupe zachowuje się prawie jak autobus. Układ kierownicy Laguny nie jest co prawda tak ostry i komunikatywny, ale nie jest problemem skierować auto w pożądanym kierunku, dodatkowo wspomaganie jest dobrze wyważone i ma przyjemny opór.
Dobre właściwości jezdne dopełnia nadzwyczajna umiejętność podwozia zaoferować obok minimalnych przechyłów nadwozia na zakrętach także doskonałe tłumienie uderzeń dochodzących od kół. Pod tym względem Laguna Coupe należy do niepodważalnej czołówki. Nie gorsze jest również wyciszenie nadkoli, tak więc w kabinie najbardziej słyszalny staje się pęd opływającego powietrza. Dzięki temu wewnątrz auta można się więc delektować komfortem, który Renault Laguna Coupe oferuje.
Deska rozdzielcza nie tylko dobrze wygląda, ale może się pochwalić również najwyższej klasy materiałami i doskonałym wykonaniem. Kierownica dobrze wpada w ręce i oferuje szeroki zakres regulacji. Fotelom brakuje nieco trzymania bocznego, a dodatkowo bardzo przeszkadza, że zostały zamontowane zbyt wysoko. Kierowca czuje się w nich, jakby siedział na stołku barowym, dodatkowo z głową prawie wbitą w sufit. Nie najlepiej wyglądają cienkie oparcia, co jednak przyniosło większą ilość miejsca dla kolan pasażerów jadących z tyłu. Ogólnie jednak wnętrze robi bardzo dobre wrażenie.
Trudno znaleźć powód, dla którego nie kupić Laguny Coupe. Niestety trudno też znaleźć powód, dla którego jednoznacznie polecić ten samochód. Tak więc francuskiemu coupe nie będzie łatwo podkraść klientów konkurencji. Nawet jeśli wyposażone w aktywne tylne koła, nie przekona raczej nabywców tylnonapędowych Niemców BMW serii 3 i Mercedes-Benz CLK. Trudno też będzie odbierać klientów francuskiemu rywalowi Peugeot 407 Coupe, który swoim charakterem diametralnie odróżnia się od „renówki”. Audi A5 z napędem na przednie koła najbardziej zbliżone jest do Laguny Coupe, jednak błysk premiowej klasy przynosi punkty raczej niemieckiemu Audi. Z dużym wysiłkiem Renault będzie też przekonywał miłośników Alfa Romeo Brera, którzy szukają nie tylko dobrych właściwości jezdnych, ale również stylistyki z najwyższej półki. Chociaż Laguna Coupe najbardziej zbliżona jest właśnie do modnej Włoszki, jej atuty najbardziej docenią osoby kochające samochody marki Renault, które dotychczas bezskutecznie szukały w ofercie francuskiego producenta czegoś bardziej ekskluzywnego. Nieco niższa od konkurentów cena w tej kategorii, raczej nie będzie mocnym argumentem.
SilnikRodzaj silnikabenzynowyCylindrów/zaworów6/4Pojemność skokowa [cm3]3498Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]238 (175)/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]330/4400Prędkość maksymalna [km/h]244Przyśpieszenie 0–100 km/h [s]7,4Zużycie - miasto/poza/cykl mieszany (l/100 km)15,0/7,4/ 10Pojemność bagażnika [l]423Pojemność zbiornika paliwa [l]66Masa własna/użytkowa [kg]1522/430Rozmiar opon225/45 R 18