Według oceniających, Nowa Laguna napędzana silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi o mocy 150 KM, jest jednym z najbardziej dynamicznych samochodów. Nowa Laguna jest o 10 cmdłuższa, o 4 cm szersza i 2 cm wyższa od poprzedniej wersji. Zmiany te miały przede wszystkim na celu podniesienie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Laguna III uzyskała celującą ocenę w crash testach Euro NCAP, poprawiła się także przyjemność prowadzenia i zachowanie na drodze.

Twardsze zawieszenie lepiej niweluje przechyły, a układ kierowniczy zapewnia bezpośrednie wyczucie drogi, zaletą jest także „zdyscyplinowane” zawieszenie przednie. Samochód waży średnio o 15 kg mniej od poprzedniej wersji przy uwzględnieniu analogicznego wyposażenia.

Wyciszenie wnętrza podnosi zdecydowanie komfort jazdy! Elastycznie pracujący w niskich zakresach obrotów silnik dCi 150 KM może osiągnąć maksymalne obroty 5000 obr/min i zapewnia doskonałe osiągi. Współpracuje z 6-biegową skrzynią zapewniającą precyzyjną i płynną zmianę biegów. Laguna III wyróżnia się także mocnymi hamulcami. Znacznie lepszemu wykończeniu wnętrza towarzyszy dopracowana ergonomia i nowoczesne, bogate wyposażenie, nawet w podstawowych wersjach auta.

Począwszy od wersji Dynamique dostępna jest tapicerka ze skóry łączonej z alkantarą, aluminiowe felgi oraz liczne elementy wyposażenia podnoszące komfort. Renault proponuje 3-letnią gwarancję lub do 150 tys. km przebiegu, podkreślając w ten sposób, że poprzednie problemy z niezawodnością należą zdecydowanie do przeszłości. Kabina jest bardzo dopracowana i wykończona przyjemnymi w dotyku materiałami, a ergonomia starannie przemyślana.

Oceniający podkreślali również zalety udanej klimatyzacji automatycznej. W Renault dostępne są różne wystroje wnętrza w zależności od tego, czy zdecydujemy się na bardziej sportową wersję Dynamique, czy też bardziej elegancką wersję Privilege. Autorzy testu, za zalety uznali: zachowanie na drodze, przyjemność prowadzenia, komfortowe zawieszenie i doskonałe wyciszenie.