W ciągu siedmiu miesięcy 2010 roku Renault sprzedał w Rosji 50 810 samochodów, a liderem wśród modeli zagranicznych jest Logan. Rosja jest strategicznym rynkiem dla Nissana-Renault. W trzech zakładach rosyjskich Renault wraz z rosyjskim partnerem AutoWAZ-a zamierza w 2012 roku wyprodukować 1,3 mln samochodów. Najwięcej, bo 1,3 mln aut ma powstać w Togliatti, 160 tys. w moskiewskiej fabryce Renault i 50 tys. w fabryce Nissana w ST. Petersburgu.
Jednym z nowych modeli będzie auto oparte na platformie B0 (Logan), które ma powstawać w Togliatti. Docelowo będzie to 350 tys. egzemplarzy. Natomiast w różnych formach montażu powstają i będą tutaj powstawać takie modele jak m.in. Duster i Logan, Sandero ( w Rosji sprzedawane pod marką Renault) oraz Renault Fluence i Megane hatchback. Wszystkie te modele zmodyfikowane zostały pod katem wymagań rynku rosyjskiego i różnią się od wersji europejskich.
Po dziesięciu latach ponownie koncern Renault powraca w klasie średniej wyższej z sedanem. Warto przypomnieć, iż po modelu Fregatě segment ten reprezentowały pojazdy z nadwoziem typu hatchback lub liftback - 16, 20/30, 25, Safrane i Vel Satis.
Nowy model Renault ma długość całkowitą 4887 mm, szerokość 1832 mm i wysokość 1483 mm, przy rozstawie osi 2762 mm i będzie największym samochodem osobowym tej marki. Latitude będzie o 3 cm dłuższy od Vel Satisa, o 10 cm niższy. Wśród jednostek napędowych wymienia się nieoficjalnie 3,0 V6 dCi, znany już z Laguny Coupé. Innych danych technicznych producent nie opublikował.
Renault Latitude jest europejską wersją Samsunga SM5. Oba modele różnią się atrapą wlotu powietrza chłodnicy i kształtem przedniego zderzaka. Podobne różnice znamy już z modeli Renault Koleos i Samsunga QM5 oraz Renault Fluence i Samsunga SM3. Także te dwa modele miały swój debiut w Korei.
Przewidziano produkcję dwóch wersji – globalnej i europejskiej.