Renault, jako pierwszy producent samochodów, założył własny program telewizyjny. Koncern pragnie w ten sposób przybliżyć informacje na swój temat szerokiej publiczności.

Renault TV stanowi witrynę marki i jej produktów: prezentuje informacje o najnowszych modelach oraz oferuje programy i rozrywkę przeznaczone dla wszystkich.

Opierając się na nowym haśle „Drive the change”, Renault pragnie realizować wyzwania, jakie w przyszłości będą stały przed koncernem, w związku z oczekiwaniami ludzi. Otwarta na świat telewizja Renault jest witryną koncernu, prezentującą jego historię, produkty i ważne wydarzenia. Celem programu jest zapewnianie rozrywki i informacji.

- Renault tworzy nowatorskie rozwiązania dla wszystkich. Renault TV proponuje szerokim rzeszom odbiorców nowatorski sposób kontaktu z marką – podkreśla Stephen Norman, dyrektor marketingu Grupy Renault.

Renault TV wykorzystuje sukces strony www.renault.tv uruchomionej w marcu 2009 roku. Program telewizyjny Renault, nadawany w internecie w języku francuskim i angielskim, cieszy się rosnącą oglądalnością.

Średni czas odwiedzin na stronie wynosi 15 minut, co jest wynikiem porównywalnym z najlepszymi stronami wyświetlającymi programy wideo w internecie (np. średnia oglądalność BBC Player wynosi 20 minut).

- Renault jako pierwszy producent samochodowy uruchomił własny program telewizyjny (na platformach Sky i CanalSat oraz w internecie). Potencjalna widownia wynosi prawie 30 milionów osób, tak więc Renault TV to prawdziwa okazja, by poszerzyć naszą grupę klientów docelowych – wyjaśnia Patrick Fourniol, dyrektor marketingu i komunikacji Renault.

Renault TV i telewizja internetowa Renault.tv są przykładem realizacji jednej z najważniejszych misji w strategii marketingowej Renault mającej na celu wzmacnianie relacji klienta z marką.Zawartość tematyczna programu

Na platformach CanalSat i Sky Renault TV emituje codziennie i przez całą dobę programy telewizyjne, prezentując widzom wszystko, co należy do świata Renault:

-Programy informacyjne – testy najnowszych modeli Renault lub prezentujące kulisy firmy.-Imprezy i widowiska – sport samochodowy, m.in. World Series by Renault i kulisy Formuły 1.-Emocje – najszerszy dostęp do ważnych wydarzeń w życiu koncernu Renault.-Podróże w czasie – dzięki archiwom Renault, opowiadającym o ponad stu latach historii marki.-Prawdziwe historie – portrety osób, które użytkują Renault na co dzień.- Rozrywka – oryginalne programy, emitowane codziennie wieczorem w Renault TV (część z nich jest poświęcona spotkaniom z rozmaitymi znanymi postaciami, takimi jak: aktor i były piłkarz Eric Cantona, mistrz świata w łyżwiarstwie artystycznym Gwendal Peizerat czy gracz rugby Benjamin Kaiser).

Telewizja Renault TV jest również obecna na You Tube, Dailymotion, Facebooku oraz iTunes.