Renault poszerza swoją ofertę w segmencie ostrych hatchbacków. Po topowej wersji Megane Renault Sport na rynek trafia wersja GT, która ma zainteresować klientów szukających szybkiego auta do codziennej eksploatacji. Megane GT dostarczane będzie od końca roku 2006 w 3- i 5-drzwiowej wersji z dwoma silnikami do wyboru.
Dla amatorów jednostek benzynowych Megane GT oferuje doładowany silnik 4-cylindrowy 2,0 T o mocy 163 KM przy 5000 obr./min i momencie obrotowym 270 Nm przy 3250 obr./min. W połączeniu s 6-stopniową manualną skrzynią biegów Megane GT przyśpiesza do 100 km/h w 8,3 s. Alternatywnie oferowany jest najnowszy turbodiesel 2,0 dCi o mocy 150 KM przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 340 Nm przy 2000 obr./min, który w połączeniu z 6-biegową przekładnią osiąga średniego zużycia 5,4 l/100 km.
Celem przy opracowaniu nastawów zawieszenia była eliminacja przechyłów nadwozia we wszystkich warunkach, ale przy jak najniższym obniżeniu komfortu jazdy. W porównaniu z podstawową wersją Dynamique o 10 mm obniżono prześwit, a sztywność sprężyn wzrosła o 24 procent. Modyfikacjom poddano także elektroniczne wspomaganie kierownicy i ESP.
Z zewnątrz wersja GT wyróżnia się przednim spojlerem i chromowanymi otoczkami na atrapie chłodnicy, listwami progowymi, tylnym spojlerem, podwójną końcówką tłumika umieszczoną pośrodku i 17-calowymi kołami. Megane GT będzie oferowany w ośmiu kolorach, włącznie z niebieskim Metal Blue, przygotowanym specjalnie dla tej wersji. We wnętrzu GT znajdą się sportowe fotele (za dopłatą ze skórzaną tapicerką), skórzana kierownica z logo GT, aluminiowe pedały, zegary z niebiesko-szarymi tarczami i wykończenie konsoli centralnej imitacją stali nierdzewnej. Megane GT będzie produkowany w hiszpańskim zakładzie Renault w Palencji.