Ten 5-drzwiowy model łączy wyrafinowaną linię, dużą ilość miejsca i silniki o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa. W stosunku do poprzedniej generacji, Laguna Grandtour jest dłuższa o 90 mm i mierzy obecnie 4,803 m. Zwiększono jednocześnie pojemność bagażnika z 475 do 508 litrów, zgodnie z normą VDA (załadunek do dolnego obramowania okna). Pomimo tego konstruktorom Renault udało się zmniejszyć masę wersji podstawowej średnio o 15 kg .

Napędzana silnikiem 1.5 dCi Laguna Grandtour spala 5,0 l/100 km , a emisja CO2 wynosi 133 g/km. Dzięki temu Laguna otrzymała znak "Renault eco2" i należy do czołówki ekologicznych aut w swojej klasie.

Niezwykle wysoka jakość produkcji seryjnej

Kombi należy również do elity pod względem jakości. Firma Renault obejmuje wszystkie nowe samochody 3-letnią gwarancją (do 150 tysięcy km). Wykorzystano tutaj doświadczenia zpoprzedniego modelu i uzyskaną poprawę niezawodności najważniejszych komponentów i podzespołów.

Dodatkowo, w przypadku trzeciej generacji Laguny, producent poszerzył krąg dostawców o nowe firmy. Przeprowadzono zwiększoną liczbę testów funkcjonalnych, które sprawdziły się podczas opracowywania Modusa i Clio, np. cały system elektroniczny samochodu został przetestowany z uwzględnieniem wszystkich aspektów w nowym ośrodku badawczym kompatybilności elektromagnetycznej (CEM) w Aubevoye.

Podczas jazd próbnych niemal 120 prototypów Laguny pokonało ponad 6 mln km w różnych częściach świata. Każdy przejechany w ramach testów kilometr wiązał się ze średnio 3-krotnie cięższymi warunkami użytkowania samochodu w porównaniu ze zwykłym użytkowaniem.

Ścisła kontrola produkcji

Nowa Laguna jest produkowana w Sandouville zgodnie z rygorystycznymi zasadami nowego systemu produkcji Renault, który został wdrożony i sprawdził się przy produkcji modeli Clio i Modus. Komponenty są dostarczane na taśmę produkcyjną w ściśle określonej kolejności i odpowiednio rozmieszczone.

Dzięki temu operatorzy nie mogą się pomylić i popełnić błędu przy montażu. Na każdym etapie produkcji jest wyznaczony kontroler, niezbędny dla zapewnienia wysokiej jakości. Jego zadaniem jest natychmiastowe sygnalizowanie niezgodności, czy nieprawidłowo zamontowanej części. W razie potrzeby może on zatrzymać produkcję na taśmie.

Podczas kontroli na końcu taśmy produkcyjnej, sprawdzane są podstawowe funkcje samochodów za pomocą różnych instrumentów pomiarowych. Po zejściu z taśmy produkcyjnej każdy samochód odbywa jazdę próbną na torze przy zakładzie. Ponadto wprowadzono surową kontrolę jakości części dostarczanych przez dostawców, aby zapewnić sobie wysoką jakość ich produktów.

Dynamiczne wejście na scenę

Nowa Laguna Grandtour charakteryzuje się pełną ekspresji, elegancką linią i harmonijnymi proporcjami. Charakterystycznym znakiem Laguny Grandtour jest wypukła maska, przetłoczenia boczne biegnące od przedniego zderzaka do tylnych świateł oraz krzywizna linii dachu podkreślająca charakter i styl tego modelu. Auto jest również seryjnie wyposażone w relingi dachowe o matowym wykończeniu.

Wersje 2.0 16V Turbo i 2.0 dCi FAP (filtr cząstek stałych) posiadają dodatkowo podwójną rurę wydechową z chromowaną końcówką, podkreślającą dynamikę samochodu. W opcji Laguna Grandtour może być wyposażona w przyciemniane szyby boczne i szybę tylną.

Wyjątkowa pojemność ładunkowa

O funkcjonalności Laguny Grandtourświadczą liczne szczegóły: dzięki montowanemu seryjnie systemowi Easybreak można jednym ruchem ręki złożyć dzielone tylne siedzenia w układzie 1/3 : 2/3, uzyskując płaską podłogę bagażnika o długości 2,01 m. Pojemność bagażnika zwiększa się wówczas z 508 l do 1593 l. Przyciski Easybreak znajdują się na obu bocznych ściankach bagażnika oraz na obramowaniu tylnych drzwi.

Niski próg bagażnika (54,6 cm) i praktyczna klapa otwierająca się na wysokość 1,9 m, ułatwiają załadunek. Również szerokość otworu bagażnika oraz wymiary tylnej klapy pozwalają na komfortowy załadunek: na poziomie progu bagażnika klapa ma 1,03 m szerokości. Stanowi to niezaprzeczalny atut przy załadunku dużych przedmiotów.

Bagażnik wyposażony praktyczne rozwiązania

Kolejnym, seryjnie oferowanym praktycznym rozwiązaniem jest półautomatyczne składanie przesłony części bagażowej. Aby móc wykorzystać całą pojemność bagażnika, przesłonę można schować w specjalnie do tego zaprojektowanym miejscu pod podłogą. Ponadto bagażnik jest wyposażony w boczne, zamykane schowki oraz zaczepy pozwalające na zawieszenie torby.

W opcji, Renault proponuje w Lagunie Grandtour ciekawe wyposażenie. Obejmuje ono na przykład: siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, która ma za zadanie chronić pasażerów przed ryzykiem przedostania siębagażu do kabiny, system pozwalający na podzielenie bagażnika na komory, a także ruchomą poprzeczkę. Służy ona do unieruchomienia przedmiotów, aby nie zostały one uszkodzone podczas pokonywania zakrętów lub hamowania.

Opcjonalnie dostępna jest również niezależnie otwierana tylna szyba. Dzięki tej opcji można z łatwością zapakować samochód, nawet jeśli jest zaparkowany tuż pod ścianą.

Sześć oszczędnych silników

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Laguna Grandtour będzie dysponowała ofertą sześciu nowoczesnych 4-cylindrowych silników. Silnikiem podstawowym będzie nowy silnik 1.5 dCi o mocy 81 kW/110 KM. Jednostka jest wyposażona w układ Common Rail, turbosprężarkę i wtrysk piezoelektryczny i spala średnio 5.0 l/100 km. Daje to emisję 133 g CO2 / km. Tak niska emisja dwutlenku węgla świadczy o zaangażowaniu producenta w ochronę środowiska. Upoważnia również Lagunę Grandtour 1.5 dCi do stosowania znaku "Renault eco2".

Znak ten otrzymują samochody Renault, które:

• emitują maks. 140 g CO2 / km lub są napędzane biopaliwami (etanolem E85 lub biodieslem B30);• są produkowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001, co wiąże się ze spełnieniem ściśle określonych wymagań;• 95 procent ich masy nadaje się do recyklingu i zawierają min. 5 procent tworzyw pochodzących z odzysku.

Wraz z Laguną Grandtour zostanie również wprowadzona nowa wersja silnika 2.0dCi:2.0dCi 175 FAP.Silnik 2.0dCi 175 FAP rozwija moc 127 kW (173 KM), co pozwala mu przyspieszać od 0 do 100 km / godz. w 8,9 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l / 100 km, a emisja CO2– 174g / km.

Silniki Common Rail, w które była już wyposażona Laguna hatchback, wyróżniają się również niskim zużyciem paliwa i emisją spalin.

Jednostka 2.0dCi 130, osiągająca moc 96 KW / 130 KM i moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr. / min., zapewnia doskonały kompromis między przyjemnością jazdy i niskim zużyciem paliwa. Laguna Grandtour 2.0dCi 130 spala jedynie 6,1 l / 100 km, a jej emisja CO2 wynosi 160 g / km.

Silnik 2.0 dCi, o mocy 110 kW / 150 KM, znajdzie się również w ofercie kombi. Jego zużycie paliwa wynosi 6,1 l / 100 km, a emisja CO2 jest ograniczona do 160 g / km. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 340 Nm przy 2000 obr. / min., jest to jeden z najmocniejszych silników o tej pojemności.

Niskie zużycie paliwa odpowiadające obecnym oczekiwaniom jest również atutem dwóch mocnych silników benzynowych. Laguna Grandtour 2.0 16V rozwija moc 103 kW / 140 KM przy zużyciu paliwa 8,0 l / 100 km, a Laguna Grandtour 2.0 16V Turbo: 8,9 l / 100 km. Topową wersją jest silnik benzynowy wyposażony seryjnie w automatyczną 6-stopniową skrzynię biegów ProActive, rozpędzający to eleganckie kombi od 0 do 100 km / godz. w 9,4 sekundy.

Bardzo bezpieczna

Nowa Laguna Grandtour dysponuje takimi samymi elementami podnoszącymi bezpieczeństwo jak wersja 5-drzwiowa. Jest seryjnie wyposażona w 6 poduszek powietrznych: poduszki czołowe oraz boczne poduszki z przodu z innowacyjnym dwukomorowym systemem napełniania. Seryjne wyposażenie obejmuje również kurtyny powietrzne chroniące oba rzędy siedzeń. W opcji dostępne są również poduszki boczne z tyłu. Ponadto wszystkich 5 miejsc jest wyposażonych w system zapobiegający nurkowaniu (wślizgnięciu się ciała pod biodrową część pasa).

Cel Renault jest jasny: Laguna Grandtour i Laguna hatchback mają zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa niż poprzednia generacja, uznana za wyjątkowo bezpieczną. Laguna Grandtour jest pierwszym samochodem w tej klasie, który otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co stanowi najwyższe wyróżnienie.

Seryjnie montowane systemy wspomagające

System wspomagania nagłego hamowania z funkcją Prefill (wstępne, elektronicznie sterowane zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym) montowany seryjnie, jest jedną z innowacji, jakie pojawiły się na rynku wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo czynne. System ten zapewnia ciśnienie niezbędne do nagłego hamowania już w momencie gwałtownego zdjęcia nogi z pedału gazu, przy czym do efektywnego rozpoczęcia hamowania konieczne jest naciśnięcie pedału hamulca przez kierowcę.

Wśród innych seryjnie montowanych nowoczesnych systemów wspomagających prowadzenie, należy wymienić system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i system kontroli toru jazdy ESP z funkcją kontroli podsterowności (CSV).

Wysokiej klasy komfortowe kombi

Renault oferuje Lagunę Grandtour w kilku wersjach: Expression, Dynamique i Initiale. Zrezygnowano z tradycyjnego, pierwszego poziomu w gamie Authentique.

Pierwsza wersja – Expression dysponuje wysokiej klasy wyposażeniem seryjnym, takim jak półautomatyczna klimatyzacja, kierownica pokryta skórą, radioodtwarzacz CD, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i odmrażane lusterka zewnętrzne czy siedzenie kierowcy i pasażera z regulacją wysokości a kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego. Elementy te przyczyniają się do podniesienia poziomu komfortu typowego dla tej klasy.

Laguna Grandtour Dynamique wyróżnia się chromowanymi listwami okalającymi szyby boczne, chromowana listwą w przednim zderzaku oraz 17’’ felgami ze stopów metali lekkich nadającymi jej rasowego wyglądu. Wnętrze pozostaje w spójności z drapieżnym charakterem wersji, sportowa ciemnografitowa tapicerka, trójramienna sportowa kierownica, aluminiowe listy wykończeniowe.

Cennik nowej Laguny Grandtour

WersjaSilnik(KM)Cena z VAT (złote)Expression 2.0 16V (140)85 000Expression1.5 dCi (110)89 000Expression2.0 dCi (130)95 500Expression 2.0T (170) skrz.6-biegowa aut.98 500Expression 2.0 dCi (150)99 500Expression 2.0 dCi (150) skrz.6-biegowa aut.106 500Dynamique 2.0 16V (140) 89 000Dynamique 2.0 dCi (130)99 500Dynamique 2.0 dCi (150)103 500Privilege2.0 16V (140)97 500Privilege 2.0T 16V (170) skrz.6-biegowa aut.111 000Privilege 2.0 dCi (150)112 000Privilege2.0 dCi (150) skrz.6-biegowa aut.119 000Privilege2.0 dCi (175)119 000Initiale 2.0T 16V (170) skrz.6-biegowa aut.126 500Initiale 2.0 dCi (150) skrz.6-biegowa aut.134 500Initiale 2.0 dCi (175)134 500