Nagrody te stanowią wyróżnienie i podziękowanie dla dostawców, którzy w roku 2006 wyróżnili się szczególnymi osiągnięciami w dziedzinie jakości.

Dyrektor ds. Zakupów Renault, Odile Desforges i Prezes RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization), a także Yann Vincent, Dyrektor ds. Jakości Renault, wręczyli nagrody Renault Supplier Quality Awards przedstawicielom dziesięciu dostawców części i usług.

Nagrody te są wyrazem uznania dla skuteczności i wyjątkowej sprawności działań dostawców w zakresie zapewnienia jakości i mają na celu dalsze wzmacnianie motywacji wszystkich dostawców na drodze do realizacji stawianych przed nimi celów.

Kryteria wyboru były różne w zależności od rodzaju dostarczanego towaru lub usługi. W grupie: zakupy części samochodowych i mechanicznych, dostawcy byli wybierani w oparciu o kryterium jakości części dostarczanych do zakładów Renault, szybkości reakcji przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów w zakładzie, a także osiągnięcia w zakresie zapewnienia satysfakcji klienta. W grupie: dostawców usług, determinujące znaczenie miała ocena realizacji Kontraktów na zapewnienie jakości obsługi, która była mierzona za pośrednictwem kwestionariuszy prowadzonych przez cały czas realizacji zakupów.

Laureaci: Grupa Pininfarina - D. Trzy Makiety Prototypów Samochodów (Design), Eurotek Trebnje (Transport), Horiba Ltd (Stanowiska testowe), Hirschvogel Umformtechnik (Elementy skrzyni biegów), Sanden (Sprężarki), Diehl Metall Stiftung & Co. KG - Diehl Metall Schmiedetechnik (Pierścienie synchronizatora), Mitsubishi Electric Corporation (Alternator / Rozrusznik), E.M.A.R.C. S.p.A. (Obramowanie drzwi), Kartek Corporation (Elementy tłoczone), Mann+Hummel Brasil Ltda (Filtry).

Firma Renault uczyniła z jakości jeden ze swoichstrategicznych priorytetów i główne zobowiązanie w ramach Kontraktu Renault 2009.