W kwestii przeskoku do segmentów premium zachowują jednak daleko posuniętą ostrożność. Prestiżowy i nowoczesnyNajnowszy koncept jest dla Renault pewnego rodzaju papierkiem lakmusowym. Prestiżowy kabriolet o ciepłym i pełnym wdzięku nadwoziu pokazuje kierunki, w których rozwijać się będzie stylistykafrancuskiej firmy. W dużej mierze od reakcji klientów będzie zależeć, w jakim zakresie elementy te zostaną wykorzystane w kolejnych modelach seryjnych. Wiadomo już, że charakterystyczny kształt przodu auta, grilla, reflektorów, bumerangowych kierunkowskazów oraz zderzaków i wlotu powietrze będzie można zobaczyć w następnej generacji Laguny, której pierwsza odsłona w wersji studyjnej planowana jest wiosną przyszłego roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Sama Nepta zwraca uwagę niecodziennymi proporcjami nadwozia. Krótki zwis przedni i bardzo długi tylny nadają linii kabrioletu płynność i dynamikę. Agresywnym detalem są 23-calowe, 6-ramienne felgi z polerowanego aluminium i opony Michelina. Przednie, trzyczęściowe reflektory oraz lampy tylne (zaprojektowane przez Valeo) wykonano w technologii diodowej LED. Główne lampy wykorzystują metodę odbijania i rozchodzenia się światła. Wiązka z reflektora przechodzi przez krystaliczne bloki, które dzięki elektronicznemu sterowaniu zapewniają jej optymalne odbicie i dostosowanie natężenia światła do warunków jazdy. Drzwi modelu przy pomocy elektrycznych siłowników unoszą się do góry, otwierając dostęp do siedzeń przedniego i tylnego rzędu, a także komory silnika. Specjalne detektory ruchu zapobiegają wentualnemu uderzeniu w pasażera lub przytrzaśnięciu ręki. Wykończone jasną i czerwoną skórą oraz aluminium wnętrze Nepty ma charakter bardzo ekskluzywny i łączy elementy klasyki oraz nowoczesności. Okrągłe zegary nawiązują do pierwszych konstrukcji z początków ubiegłego wieku, ciekłokrystaliczne wyświetlacze, panel z przyciskami sterującymi pokładowym systemem multimedialnym, manetki w kierownicy, indywidualne regulatory klimatyzacji oraz okrągły przełącznik biegów są już rozwiązaniami na miarę XXI wieku. Cztery osobne fotele na stałe przytwierdzone są do podłogi, a znalezienie właściwej pozycji dla kierowcy umożliwia układ regulacji pedałów i kierownicy. W oparciach przednich siedzeń zainstalowane zostały kolorowe monitory systemu DVD. Przezroczysta owiewka między przednimi i tylnymi fotelami chroni pasażerów przed uciążliwymi zawirowaniami powietrza.Potężne V6 Pod maską Nepty pracuje 6-cylindrowy potwór, którego zadaniem jest dostarczanie przyjemności z jazdy. Dzięki dwóm turbosprężarkom z pojemności 3,5 l osiąga moc 420 KM i maksymalny moment 560 Nm. Do przeniesienia napędu na tylną oś kabriolet wykorzystuje7-stopniową skrzynię automatyczną z funkcją manualnej zmiany przełożeń (manetkami przy kieronicy). Prędkość 100 km/h Nepta może osiągnąć w ciągu 4,9 s.
Renault Nepta - Nowy image
Pokazany na salonie paryskim studyjny kabriolet Nepta raczej nie wejdzie do produkcji seryjnej, ale tym modelem Renault daje wyraźny sygnał, że szykuje się do zmiany pozycji rynkowej. Przedstawiciele firmy mówią oficjalnie, że nowe samochody Renault będą bardziej wyrafinowane i przeznaczone dla bardziej wymagającej klienteli.