Luksusowe modele Renault z ostatnich dziesięciu lat nigdy nie odniosły sukcesu. Ani Avantime, ani Vel Satis nie stały się przebojem, ale Renault nie poddaje się. Najnowszy samochód koncepcyjny przygotowany na paryskie targi pokazuje nową drogę.
Nowoczesną interpretację klasycznego czteromiejscowego kabrioletu Renault nazwał mianem Nepta. Na podwoziu o rozstawie osi 2854 mm zamontowano 4995 mm długą, 1956 mm szeroką i 1332 mm wysoką karoserię. Najciekawszym pomysłem projektantów jest stylistyka skrzydlatych drzwi o długości 3760 mm. Zamiast dwóch par do dyspozycji jest tylko jedna para drzwi, każde skrzydło unosi zarazem część maski z przodu i część klapy za przedziałem pasażerskim. Łatwą manipulację z dużymi drzwiami zapewniają silniki elektryczne.
Pod maską studium ukryto doładowanego 6-cylindrowca 3,5 l o mocy 420 KM (309 kW). Moment obrotowy tego silnika osiąga dzięki doładowaniu 560 Nm przy 3000 obr./min. Silnik ułożony podłużnie z przodu napędza tylną oś, na której zamontowano 23-calowe koła. Jak podaje producent auto dzięki 7-stopniowemu automatowi z możliwością zmiany biegów manetkami pod kierownicą przyśpiesza do 100 km/h w 4,9 s.
Koncept wykorzystuje najnowsze technologie z branży oświetleniowej i oponiarskiej. Pierwszy z komponentów wyprodukowała firma Valeo, która zastosowała multifunkcyjne reflektory LED, natomiast Michelin przygotował nowe opony z nieasymetryczną rzeźbą bieżnika, które obok lepszej sterowności mają zapewnić także lepszą aerodynamikę.
Jasne wnętrze łączy ze sobą nowoczesny luksus i elementy retro na desce rozdzielczej. Każdy z pasażerów może indywidualnie regulować warunki klimatyczne swojego przedziału, za pierwszym i drugim rzędem siedzeń umieszczono szklane deflektory, które mają za zadanie „wyłapywanie wiatru“ w czasie jazdy. W tylnej części przednich siedzeń zamontowano wyświetlacze LCD pokładowego centrum rozrywki. Fotele są zamontowane na stałe, kierowca ma możliwość wszechstronnej regulacji kolumny kierownicy i pedałów.