Całkowita sprzedaż Renault i Nissana wyniosła 5 911 171 pojazdów w 2006 r. (minus 3,6 procenta), co zapewniło tym dwóm markom udział w rynku światowym na poziomie 9 procent.

Marki Renault i Nissan sprzedały w sumie odpowiednio 2 433 372 i 3 477 799 egzemplarzy.

W ogólnym ujęciu światowa sprzedaż modeli Renault spadła o cztery procent, natomiast Nissana o 3,3 procenta. Najważniejsze rynki, na których Sojusz odnotował wzrost sprzedaży, to: Rosja (plus 96,9 proc.), Kolumbia (plus 33,6 proc.), Chiny (plus 22,5 proc.) oraz Bliski Wschód i Afryka (plus 15,2 proc).

Wzrost sprzedaży Renault był widoczny w regionach poza Europą, choć wynik ten został osłabiony przez spadek sprzedaży w Europie. Ta tendencja wpłynęła również na roczny wynik finansowy Nissana, jako że wyniki sprzedaży tej marki różniły się na poszczególnych rynkach.

Koncern Renault sprzedał 2 115 176 samochodów marki Renault (minus 6 procent), 121 855 marki Samsung (plus 2 proc.) i 196 341 marki Dacia (plus 19,5 proc.). W 2006 r. sprzedano w sumie na całym świecie 247 000 modeli Logan sygnowanych marką Dacia lub Renault.

Renault odnotował wzrost na rynkach poza Europą o 8,7 procenta, a zawdzięczał to dużej popularności Logana, wynikom Samsunga i wzrostowi sprzedaży marki Renault na rynkach światowych. Na koniec 2006 r. sprzedaż w krajach pozaeuropejskich stanowiła ponad 30 procent wyników światowej sprzedaży koncernu Renault.

Spadek sprzedaży Renault o 8,8 procenta w Europie tłumaczy się brakiem w ofercie nowych, znaczących produktów oraz prowadzeniem bardziej dynamicznej selektywnej polityki handlowej, która ma na celu ograniczenie nierentownej sprzedaży i która będzie miała istotny, pozytywny wpływ na działalność w segmencie samochodów używanych w przyszłości.

Nissan sprzedał 3 341 527 pojazdów pod marką Nissan, co stanowi spadek o 3,1 procenta w stosunku do roku 2005. Wynik światowej sprzedaży modelu Infiniti, który wyniósł 136 272 egzemplarzy, został osiągnięty dzięki pojawieniu się pod koniec roku nowej wersji tego modelu – berline G.

To już drugi rok z rzędu, kiedy Nissan sprzedał ponad milion egzemplarzy na swym najważniejszym rynku – w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie na rynek nowych produktów, takich jak kompaktowy Nissan Versa, częściowo zrekompensowało spadek sprzedaży na rynku wersji pick-up. W Japonii sprzedaż Nissana (włącznie z pojazdami w wersji mini) spadła o 11,5 procenta do poziomu 766 702 egzemplarzy. Roczny wynik sprzedaży w Europie pozostał stabilny i wyniósł 539 773 sprzedanych egzemplarzy. Nowe, zyskowne rynki takie jak Rosja, zrównoważyły spadek odnotowany na „starych” rynkach.

Jeśli chodzi o inne rynki światowe, skromne wyniki sprzedaży zarejestrowane w Tajlandii i na Tajwanie zrekompensowała utrzymująca się wzrostowa tendencja na rynku chińskim oraz na Bliskim Wschodzie.

Korzyści dla obu partnerów

Silnik Diesla M1D 2l „common-rail”, opracowany wspólnie przez obie strony, został zastosowany we wszystkich gamach modeli Renault i Nissana w 2006 r., po tym jak wcześniej wykorzystano go w modelach Renault Laguna w 2005 r. W samochodach Renault silnik benzynowy 2l (M1G), powstały w wyniku współpracy obu spółek, wprowadzono po raz pierwszy w modelu Clio w drugim półroczu 2006 roku.

Renault Samsung Motors rozpoczął eksport swego modelu SM3 produkowanego w Korei pod marką Nissan. Eksport tego modelu wyniósł łącznie 38 tysięcy egzemplarzy sprzedanych w 2006 roku.

Sojusz Renault-Nissan

Sojusz Renault-Nissan, ustanowiony na podstawie umowy z 27 marca 1999 r., stanowi jedyną tego rodzaju grupę dwóch przedsiębiorstw o zasięgu światowym, które połączyły się w celu osiągania jak najlepszych wyników poprzez spójną strategię, wspólne cele i zasady, synergię działań podyktowanych wynikami i dzielenie się najlepszymi praktykami. Jednocześnie obie firmy szanują i umacniają własną tożsamość i markę.

Renault, mający swą siedzibę w Paryżu, oraz Nissan z siedzibą w Tokio, posiadają oddzielne władze, a polityka operacyjna każdej firmy leży w gestii zarządu każdej ze spółek. Obie firmy odpowiadają przed swymi akcjonariuszami i zarządem, przy czym każda z nich posiada znaczny udział w drugiej firmie. W ten sposób Renault jest w posiadaniu 44,3 procenta udziałów w kapitale Nissana, natomiast Nissan posiada 15 procent udziałów w Renault.

Sojusz wypracowuje na rzecz akcjonariuszy obu spółek atrakcyjny zysk i wykorzystuje najlepsze praktyki zarządzania przedsiębiorstwami. Od utworzenia Sojuszu w 1999 r. kapitalizacja Renault na giełdzie wzrosła o 17,5 miliarda euro (22,25 miliarda dolarów), a Nissana o 4 854 miliardów jenów (41,28 miliarda dolarów). Sojusz plasuje się na drugim miejscu wśród światowych producentów samochodowych pod względem kapitalizacji giełdowej oraz zyskowności.

Sprzedaż na świecie 2006 rok:

- Renault - 2 115 176 szt. (minus 6 proc.).;- Renault Samsung Motors - 121 855 szt. (plus 2 proc.);- Dacia - 196 341 szt. (plus 19,5 proc.).Razem Grupa Renault: 2 433 372 szt. (minus 4,0 proc.).

Grupa Nissan- Nissan - 3 341 527 szt. (minus 3,1 proc.)- Infiniti - 136 272 szt. (minus 8,6 proc.);Razem Grupa Nissan - 3 477 799 (minus 3,3 proc.).

Razem: Sojusz Renault-Nissan - 5 911 171 szt. (minus 3,6 proc.).

Sprzedaż w Europie Zachodniej:

Renault- 1 596 795 szt. (minus 8,8 proc.):Francja - 668 675 szt. (minus 5,1 proc.);Niemcy - 173 269 szt. (minus 6,8 proc.);Włochy - 142 134 szt. (minus 12,6 proc.);Hiszpania - 206 171 szt. (minus 13,5 proc.);Wielka Brytania - 160 286 szt. (minus 18,8 proc.);Nissan - 417 412 szt. (minus 7,6 proc.):Francja - 44 809 szt. (minus 7,4 proc.);Niemcy - 59 335 szt. (plus 11,8 proc.);Włochy - 50 015 szt. (minus 7,4 proc.);Hiszpania - 62 741 szt. (minus 11,4 proc);Wielka Brytania - 87 013 szt. (minus 14,7 proc).Sojusz Renault-Nissan - 2 014 207 szt. (minus 8,6 proc.).

Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej

Renault - 408 787 szt. (plus 4,3 proc.):Rosja - 72 484 szt. (plus 148,7 proc.);Rumunia - 131 448 szt. (minus 4,2 proc.);Turcja - 92 366 szt. (minus 20,7 proc).Nissan - 118 284szt. (plus 42,2 proc.);Rosja - 76 452 szt. (plus 64,5 proc.);Rumunia - 3 109 szt. (plus 35,9 proc.);Turcja - 9 140 szt. (minus 13,0 proc.).Sojusz Renault-Nissan - 527 071 szt. (plus 11,0 proc.).

Sprzedaż na Bliskim Wschodzie i w Afryce:

Renault - 102 531 szt. (plus 14,5 proc.);Nissan - 216 692 szt. (plus 15,6 proc.).

Sprzedaż w Japonii:

Renault - 3 030 szt. (minus 14,2 proc.);Nissan - 766 702 szt. (minus 11,5 proc.);

Sprzedaż w Ameryce Łacińskiej i Południowej:

Renault - 185 518 szt. (plus 12,7 proc.);Nissan - 318,803 szt. (minus 0.6 proc.).

Sprzedaż w Ameryce Północnej:

Nissan - 1 086 004 szt. (minus 5,4 proc.).

Sprzedaż w regionie Azji Pacyfiku:

Renault - 136 711 szt. (plus 1,8 proc.), w tym Chiny - 3 370 szt. (plus 65,9 proc.);Nissan - 553 902 szt. (plus 2,4 proc.), w tym Chiny - 363 252 szt. (plus 22,2 proc.).Sojusz Renault-Nissan - 690 613 szt. (plus 2,3 proc.).