Linia tego trójbryłowego sedana jest elegancka, a harmonijny przód został wzbogacony o nowy design przednich reflektorów i charakterystyczną osłonę chłodnicy, wykończoną chromem. Wnętrze auta jest jak na ta klasę komfortowe i starannie zaprojektowane.
Nowe Renault Thalia powstało w ciągu 26 miesięcy. Na każdym etapie projektu stosowano technologie cyfrowe, w tym modelowanie i symulacje dynamiczne, co zapewniło oszczędność czasu i środków. Całkowite nakłady finansowe na Nowe Renault Thalia – w tym inwestycje związane z produkcją – wyniosły 100 milionów euro. Wykorzystanie napędu z modelu Clio II, pozwoliło maksymalnie skrócić czas tworzenia auta przy jednoczesnym zapewnieniu bardzo wysokiej jakości.
Model Renault Thalia to historia sukcesu zapoczątkowanego w 2000 roku dzięki łącznej sprzedaży ponad 600 000 pojazdów. W Polsce od momentu wprowadzenia sprzedano łącznie 38 946 Thalii. W 2007 roku samochód ten ponownie zdobył tytuł bestsellera w Turcji.
Thalia jest oszczędana w eksploatacji. Gama najnowszych silników łączy osiągi, niskie zużycie paliwa i poszanowanie środowiska naturalnego. Zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne wersje nowego modelu Renault mogą pochwalić się najniższym zużyciem paliwa w tej klasie samochodów, wynoszącym - według producenta - zaledwie 4,3 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 116 g/km) dla silnika 1.5 dCi (85 KM) i 5,9 litra na 100 km (emisja CO2 na poziomie 140 g/km) dla silnika 1.2 16V (75 KM).
Gama silników benzynowych obejmuje jednostkę 1.2 16V 55 kW (75 KM), 1.4 55 kW (75 KM), 1.4 16V 72 kW (98 KM) i 1.6 16V 77 kW (105 KM). Wysokoprężny silnik 1.5 dCi dostępny jest z dwoma poziomami mocy: 48 kW (65 KM) i 62 kW (85 KM).
Zawieszenie Nowego Renault Thalia zdobyło uznanie dzięki zachowaniu doskonałej równowagi pomiędzy komfortem jazdy a przyczepnością do podłoża.
Wybór takiego samego zawieszenia jak w Clio II, rozstawu przednich kół 1,41 m i rozstawu osi 2,47 m zapewnia przyjemne, pewne i pozbawione niespodzianek prowadzenie. Nad przyczepnością pracowano z uwzględnieniem dwóch priorytetów: bezpieczeństwa i komfortu. Kolumny McPhersona z przodu zostały tak skalibrowane, by zapewnić optymalne właściwości prowadzenia i komfort jazdy. Przednie zawieszenie wykorzystuje hydrauliczne amortyzatory i sprężyny śrubowe i jest wyposażone w stabilizator poprzeczny, zapewniający stałą przyczepność do podłoża.
Tylne zawieszenie opiera się na kompaktowym i lekkim systemie belek o przekroju w kształcie litery H o programowanym ugięciu. Komfort jazdy podwyższa połączenie pionowo zamocowanych amortyzatorów, sprężyn śrubowych o regulowanej sztywności oraz górnych i dolnych gumowych mocowań sprężyn, efektywnie tłumiących przenoszenie wibracji na karoserię.
Aby uzyskać lepsze osiągi hamowania, Nowe Renault Thalia wyposażone zostało w pełne lub wentylowane tarcze hamulcowe (średnica: 238 mm lub 259 mm) w zależności od wersji silnikowej, zaś w większości wersji z tyłu występują ośmiocalowe bębny. Nowy samochód jest wyposażony w ABS i system elektronicznego rozdziału siły hamowania. Wspomaganie układu kierowniczego zapewnia precyzyjne prowadzenie i podwyższa poczucie bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.
Pasażerowie docenią ponadto niski poziom hałasu, który zapewnia dobrze wyciszona kabina. System ogrzewania opracowano z myślą o ekstremalnym klimacie krajów takich jak Rosja czy Turcja.
Silnik 1.5 dCi wyposażony jest w dodatkowe grzałki nurnikowe, które przyśpieszają rozgrzewanie silnika, a w okresie zimowym przyśpieszają odmrażanie szyby i uruchomienie systemu ogrzewania. W niektórych krajach, takich jak Rosja, oparcia i siedziska foteli mogą być podgrzewane.
Duży (506 dm3), praktyczny bagażnik idealnie sprawdza się podczas rodzinnych wakacji czy weekendowych wypadów za miasto, jak również w trakcie podróży służbowych. Nowa Thalia jest również bezkompromisowa w zakresie bezpieczeństwa, zapewnia optymalną ochronę wszystkim pasażerom.
Samochód jest wyposażony w 14- lub 15-calowe koła, jego długość, wynosząca 4,26 metra i wysokość 1,43 metra tworzą doskonale dobrane proporcje.
Samochód łączy w sobie wiele cech, które powinny zdobyć zaufanie użytkowników samochodów rodzinnych takich jak: atrakcyjna cena w stosunku do bogatego wyposażenia standardowego, duży poziom komfortu jazdy, niezawodność czy koszty użytkowania.
Renault Thalia pojawi się w sprzedaży na polskim rynku w listopadzie 2008 roku, w atrakcyjnych cenach (obniżonych o 1200 złotych), zaczynających się już od 35 750 złotych.