Oszczędności zmuszają producentów do projektowania coraz mniejszych silników, które będą wydajne, ale znacznie tańsze w eksploatacji i bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem może być tutaj francuski koncern Renault, który opracował nową wysokoprężną czterocylindrową jednostkę napędową 2.3 dCi (typ M9T).
Powstała ona przy współpracy inżynierów z Rueil-Malmaison, Villiers-Saint-Frédéric, Lardy i Cléon. W efekcie udało się opracować silnik, który zapewnia lepsze parametry od swojego poprzednika, a co najważniejsze jest dla użytkownika znacznie tańszy w codziennej eksploatacji. Zastąpi jednostkę 2.5 dCi (G9U) i 3.0 dCi (ZD30) w modelach Laguna i Espace.
Jednak w pierwszej kolejności silnik ten otrzyma Renault Master. Do dyspozycji będą trzy wersje 2.3 dCi o mocy 100 KM, 125 KM i 150 KM. Okres pomiędzy przeglądami wydłużony został do 40 tys. km lub co dwa lata. Będzie on produkowany w zakładzie Cléon, w który powstają jednostki 2.0 dCi, a od 2011 roku 1.6 dCi (R9M).