Rosyjski producent OAO Avtovaz słynie z samochodów marki Łada. Jest to największa marka w tym perspektywicznym dla rozwoju motoryzacji kraju. Wiele znany koncernów złożyło ofertę współpracy, ale ostatecznie wybór padł na francuska markę Renault. Nieoczekiwanie rywalizację przegrał General Motors, który już od kilku lat z rosyjskim producentem współpracuje, a także pewniak, jakim był włoski Fiat.

Renault w ramach strategicznego partnerstwa uzyska 25 proc. udziałów, a pozostałe 75 proc. należeć będzie do państwowego partnera Rosoboronexport.Rozważana jest także możliwość odsprzedaży kolejnych 25 proc. akcji innemu rosyjskiemu udziałowcowi.

Szef Rosobornexportu Sergiej Czemezovpodczas tego weekendu spotka się z szefem koncernu Renault Carlosem Ghosnem, w celu przedyskutowania dalszych szczegółów współpracy.

Renault w Rosji ma już jedną fabrykę, która firmowana jest przez spółkę Avtoframos i produkuje rocznie 60 tys. samochodów Dacia Logan.