Prawa do marki ma Renault i trudno się dziwić, że zamierza ją wykorzystać. Niebieski lakier, dwa białe paski od maski przez dach i dwa okrągłe reflektory. Te elementy symbolizowały pierwsze szybkie Gordini.
Skąd taka nazwa? Amédée Gordini urodził się w 1899 roku, a więc przed 110 laty. Zaczynał jako mechanik, ale szybko zaczął konstruować pojazdy sportowe. Po II wojnie światowej zasłynął jako twórca bolidów, które powstały na bazie samochodów Simca. Jeździli nimi przede wszystkim kierowcy z Francji jak m.in. Maurice Trintignant, Robert Manzon, Jean Behra, Belgičan Paul Frère, a także słynny Juan Manuel Fangio. Nie można także pominąć Aldo Gordiniego, syna założyciela firmy. Sezon 1955 był ostatnim w Formule 1 i wówczas rozpoczęła się współpraca z Renault.
Wówczas państwowa marka produkowała samochody z silnikiem umieszczonym z tyłu. Nazwę Gordini miała najmocniejsza wersja małego sedana Dauphine, ale najsławniejsza okazała się „ósemka”. Renault 8 Gordini miały początkowo czterocylindrowe silniki o pojemności skokowej 1108 cm3, później doczekały się także większych 1,3 l. W 1964 roku dosłownie zdeklasowały konkurentów w sławnym Tour de Corse, gdzie finiszowały na pierwszym, trzecim, czwartym i piątym miejscu. Nie tylko w swojej klasie, ale także w klasyfikacji generalnej.
Najlepszą załogą byli Jean Vinatier i Roger Masson. R 8 Gordini powtórzyły swoje sukcesy w tym rajdzie w kolejnych dwóch latach, a za kierownicą siadali wówczas Pierre Orsini i Jean-Francois Piot.
Dla mocniejszych wersji z silnikami o pojemności skokowej 1,3 l od 1966 roku organizowano markowy puchar, R8 Gordini odnosił sukcesy także na torach, grał role w filmach z Alainem Delonem, Lino Venturą i Romy Schneider.
Na początku lat siedemdziesiątych w tej wersji pojawiły się większe modele Renault 12. Ostatnim był Renault 5 i nazwa ta zniknęła.Producent ukierunkował swoje sukcesy na markę Alpine, która została kupiona z celem startów w wyścigach F1. W tym celu stworzono dywizję Renault Sport. Pierwszy silnik z turbodoładowaniem dla królewskiej kategorii powstał na bazie jednostki dwulitrowej. Sportowy prototyp skonstruował nie kto inny, tylko sam Amédée Gordini. Łącznie wyprodukowano ponad 200 tys. samochodów marki renault z nazwą Godrini.
Powracamy do współczesności. Francuski producent ożywia nazwę Gordini dla najbardziej usportowionych wersji swoich seryjnych modeli. Danych technicznych Jeszce nie podano, ale wiadomo już, ze pierwszym z nich będzie małe Twingo.
Premiera Renault Twingo RS Gordini odbędzie się 25. Listopada 2009 roku w paryskim L’Atelier Renaultna Champs Elysées.
Pierwsi użytkownicy otrzymają to auto wiosną 2010 roku. Kolejną premierą będzie Clio RS Gordini. Auta produkowane będą przez Renault Sport Technologies, dywizję, która zajmuje się m.in. przygotowywaniem pucharowych wersji Clio i Mégane Trophy, rozwojem silników do F1 oraz do bolidów startujących w World Series by Renault.