W ramach tej kwoty Renault otrzyma pożyczkę w wysokości 400 mln euro. Pozwoli to utrzymać poziom prowadzonych inwestycji strategicznych w obliczu kryzysu na rynku kredytów oraz gwałtownego załamania na rynkach motoryzacyjnych (od początku roku skumulowana sprzedaż na całym świecie spadła o 21,1 procent).

Koncern Renault z zadowoleniem przyjął informację o pożyczce przyznanej przez EBI. Dzięki niej producenci samochodów będą mogli nadal wdrażać innowacyjne rozwiązania pomimo bezprecedensowego kryzysu, który dotknął rynki na całym świecie.

Od początku 2009 roku na rynkach europejskich odnotowano spadek sprzedaży o 24,2 proc., z czego 12,9 proc. na rynku francuskim (wg danych z końca lutego tego roku). Kryzys nie oszczędził również rynków wschodzących. W niezwykle trudnych warunkach przemysł motoryzacyjny dokonuje głębokiej przemiany technologicznej, wprowadzając w zakresie mobilności rozwiązania, które sprzyjają ochronie środowiska naturalnego.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pożyczki udzielonej przez Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te umożliwią nam dalszą realizację inwestycji w dziedzinie mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju – powiedział Patrick Pélata, Zastępca Dyrektora Generalnego Renault.

Pożyczka pomoże przezwyciężyć kryzys panujący w przemyśle motoryzacyjnym, wprowadzić w życie nowe normy emisji spalin oraz spełnić oczekiwania klientów dotyczące samochodów bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu.

Cel EBI dotyczący walki ze zmianami klimatycznymi wpisuje się w politykę Renault, mającą na celu zaoferowanie klientom odpowiedzialnych i zrównoważonych ekologicznie rozwiązań w zakresie mobilności. Koncern Renault podjął się stworzenia gamy samochodów, które będą przyjazne dla środowiska i jednocześnie dostępne dla każdego.

Aby zrealizować ten cel, koncern prowadzi działania na dwóch płaszczyznach:

– pionierskie przedsięwzięcie mające na celu stworzenie silnika w 100 proc. elektrycznego – jedynego, który będzie spełniał warunek zero emisji (pod względem CO2 i zanieczyszczeń);– wdrożenie nowych technologii do produkcji standardowych silników i układów napędowych w celu znacznego ograniczenia emisji CO2 w silnikach benzynowych i diesla.