W październiku po raz ósmy rozdano nagrody EFFIE, oceniające oprócz kreatywności efektywność rynkową kampanii reklamowych. Jednym z laureatów konkursu zostało Renault Polska, otrzymując Brązową EFFIE za telewizyjny spot pt. „Jabłka” z Borysem Szycem w roli głównej.

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej Renault Clio, koncern Renault przygotował dwa spoty reklamowe i poddał pod publiczne głosowanie w Internecie. To właśnie publiczność wybrała film pod tytułem „Jabłka”, w którym znany aktor gra rolę oficera policji ścigającego bandytę.

Efektem nagrodzonej kampanii było dwukrotne zwiększenie udziału Renault Clio w rynku.

Wyniki te okazały się być znacznie lepsze, niż pierwotnie zakładano. Sprzedaż samochodu w okresie trwania kampanii (w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku) wzrosła o sto procent, a udział Clio w segmencie małych samochodów podniósł się o 3,6 p.p.

EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 roku w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu.