Logo
WiadomościAktualnościRenault R8 1962 rok, Francja

Renault R8 1962 rok, Francja

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po II wojnie światowej zakłady Renault zostały upaństwowione. Pierwszym powojennym modelem było maleńkie 4CV, później przyszła pora na troszkę większego Dauphine'a, spacerowego Floride'a, 4L, "8" i "10".

Renault R8 1962 rok, Francja
Auto Świat
Renault R8 1962 rok, Francja

Aż do początku lat 70. Renault produkowało małe i średnie samochody popularne. Wszystkie z niewielkimi silnikami 747, 845 i 1100 ccm.Prezentowany model 8 miał zastąpić popularnego Dauphine'a. Prototyp powstał w 1961 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce na salonie paryskim rok później. Samochód był nieznacznie większy od poprzednika. Miał za to przestronniejsze wnętrze i bagażnik. Nowy (956 ccm) 4-cylindrowy silnik został wyposażony w większy gaźnik i wał korbowy podparty na 5 panewkach. To przełożyło się na moc - 48 KM przy 5200 obr./min, czyli o 17 KM więcej niż w Dauphinie. Ważące 725 kg auto osiągało prędkość 125 km/h. W R8 stosowano dwa rodzaje skrzyń biegów: 3-biegową całkowicie zsynchronizowaną i 4-biegową z niezsynchronizowaną jedynką. Hamulce hydrauliczne, przód i tył - tarczowe. Model R8 produkowano do 1971 roku. W 1964 wszedł do produkcji R8 Major i model R8 Gordini. Obydwa z silnikami o poj. 1108 l, z tym że jednostka R8 Gordini była nieco zmodernizowana i osiągała moc 90 KM.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: