Od października Renault zaoferuje w Argentynie i Brazylii model Sondero z elementami nadwozia przekształcającymi ten pojazd w…SUV. Mały hatchback z nazwa Stepway ma pomóc koncernowi Renault w uzyskaniu większego udziału na rozwijających się rynkach.
O tym, że Sandero Stepway ma jedynie wygląd modelu typu SUV, potwierdza Renault. Nowy wariant oznaczony jako Urban Sport, to stylowe auto do „dżungli” miast południowoamerykańskich.
Sandero Stepway ma podwyższony prześwit nadwozia i relingi dachowe. Wyróżnia się nowym przednim zderzakiem, ma inną atrapę wlotu powietrza chłodnicy, nadkola i gumowe elementy błotników, a także spoiler dachowy i chromowana końcówkę rury wydechowej.
Przyznać trzeba, iż Sondero Stepway w uterenowionej wersji prezentuje się wyjątkowo okazale. Należy oczekiwać dużego zainteresowania i to nie tylko w krajach Ameryki Południowej. Nie jest wykluczone, że po okresie testowania rynku, także trafi do produkcji wersja europejska, która będzie produkowana pod marką Dacia w Rumunii. Jednak takich zamiarów jak dotychczas koncern Renault oficjalnie nie potwierdza.
Przypominamy, iż podobna sytuacja była z hatchbackiem Sondero, a więc historia może się powtórzyć.
W Brazylii Renault Sandero Stepway sprzedawany będzie z silnikiem 1,6 16V Hi-Flex o mocy 82 kW, który jest zasilany bioetanolem. Na rynek argentyński oferowany będzie z silnikiem wysokoprężnym 1,5 dCi. Początek sprzedaży nowego modelu marki Renault zapowiedziano na październik 2008 roku.
Sandero Stepway jest piątym z sześciu modeli, który francuski producent zamierza wprowadzić do sprzedaży do 2009 roku w Brazylii.
W tym roku na tym rynku Francuzi sprzedają dwa razy więcej samochodów niż przed rokiem. W pierwszym półroczu sprzedano 58 800 samochodów, co pozwoliło na wzrost udziałów w rynku z 3 proc. do 4,4 proc. Dotychczas Sandero znalazło 18 500 nabywców.