Logo
WiadomościAktualnościRenault Sandero Stepway: hatchback jak SUV

Renault Sandero Stepway: hatchback jak SUV

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Zapewne europejscy miłośnicy Sandero będą zawiedzeni. Ten bojowo wyglądający model będzie produkowany tylko w Ameryce Południowej.

Renault Sandero Stepway: hatchback jak SUV
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Renault Sandero Stepway: hatchback jak SUV

Od października Renault zaoferuje w Argentynie i Brazylii model Sondero z elementami nadwozia przekształcającymi ten pojazd w…SUV. Mały hatchback z nazwa Stepway ma pomóc koncernowi Renault w uzyskaniu większego udziału na rozwijających się rynkach.

O tym, że Sandero Stepway ma jedynie wygląd modelu typu SUV, potwierdza Renault. Nowy wariant oznaczony jako Urban Sport, to stylowe auto do „dżungli” miast południowoamerykańskich.

Sandero Stepway ma podwyższony prześwit nadwozia i relingi dachowe. Wyróżnia się nowym przednim zderzakiem, ma inną atrapę wlotu powietrza chłodnicy, nadkola i gumowe elementy błotników, a także spoiler dachowy i chromowana końcówkę rury wydechowej.

Przyznać trzeba, iż Sondero Stepway w uterenowionej wersji prezentuje się wyjątkowo okazale. Należy oczekiwać dużego zainteresowania i to nie tylko w krajach Ameryki Południowej. Nie jest wykluczone, że po okresie testowania rynku, także trafi do produkcji wersja europejska, która będzie produkowana pod marką Dacia w Rumunii. Jednak takich zamiarów jak dotychczas koncern Renault oficjalnie nie potwierdza.

Przypominamy, iż podobna sytuacja była z hatchbackiem Sondero, a więc historia może się powtórzyć.

W Brazylii Renault Sandero Stepway sprzedawany będzie z silnikiem 1,6 16V Hi-Flex o mocy 82 kW, który jest zasilany bioetanolem. Na rynek argentyński oferowany będzie z silnikiem wysokoprężnym 1,5 dCi. Początek sprzedaży nowego modelu marki Renault zapowiedziano na październik 2008 roku.

Sandero Stepway jest piątym z sześciu modeli, który francuski producent zamierza wprowadzić do sprzedaży do 2009 roku w Brazylii.

W tym roku na tym rynku Francuzi sprzedają dwa razy więcej samochodów niż przed rokiem. W pierwszym półroczu sprzedano 58 800 samochodów, co pozwoliło na wzrost udziałów w rynku z 3 proc. do 4,4 proc. Dotychczas Sandero znalazło 18 500 nabywców.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: