Nowy silnik osiąga moc 62 kW (85 KM) przy 3750 obr./min i maksimum momentu obrotowego 200 Nm przy 1750 obr./min. Dzięki małym rozmiarom i niskiej masie auta jednostka zapewnia doskonałe właściwości dynamiczne. W odróżnieniu od jedynego oferowanego dotychczas diesla 1,5 dCi 65 silnik oferuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy i o 40 Nm więcej momentu obrotowego. Niskie zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,0 l/100 km – niższe niż u słabszego dCi - nowa wersja Twingo we Francji należy do drugiej najdogodniejszej kategorii podatkowej, podobnie jak w innych krajach, w których opodatkowanie samochodów uzależnione jest od emisji CO2.
Gamę silnikową tworzą teraz benzynowe jednostki 1,2 (44 kW/60 KM), 1,2 16V (55 kW/75 KM), 1,2 TCe (74 kW/100 KM) w wersji Twingo GT i 1,6 16V (98 kW/133 KM) w Twingo Renault Sport, turbodiesle reprezentują dwie odmiany silnika 1,5 dCi o mocy 47 kW (65 KM) i 62 kW (85 KM). Powodem poszerzenia oferty silników wysokoprężnych jest ich duża popularność w krajach zachodnioeuropejskich – aż 49 % samochodów marki Renault w segmentach A i B sprzedanych w tym roku w Europie wyposażone było w jednostkę wysokoprężną. Nowy turbodiesel oferowany będzie również w wersji GT.
W sumie w tym roku na rynku europejskim sprzedano już ponad 100 tys. egzemplarzy Twingo. We Francji auto jest najlepiej sprzedawanym modelem w swojej klasie, a na wielu rynkach należy do czołowej trójki.
Renault Twingo - gama silnikówSilnik1,21,2 16V1,2 TCE1,6 16V RS1,5 dCi1,5 dCiPojemność skokowa [cm3]114911491149159814611461Zaworów/cylindrów4/24/44/44/44/24/2Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]44 (60)/525055 (75)/550074 (100)/550098 (133)/675047 (65)/375062 (85)/3750Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]93/2500107/4250145/3000160/4000160/1900200/1750Prędkość maksymalna [km/h]150169 (173*)185201164180Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]1512 (13,6*)9,88,714,911,0Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,65,75,97,04,34,0
*) wersja z przekładnią Quickshift