Twingo Renault Sport dołączy w ofercie francuskiego producenta do ostrych wersji modeli Clio i Megane. W odróżnieniu od standardowej wersji odmiana RS otrzymała agresywniejszą stylistykę podkreśloną poszerzonymi błotnikami, wyprofilowanymi listwami progowymi, spojlerem dachowym i radykalnie przestylizowanymi zderzakami. Lusterka wsteczne i obudowy świateł przeciwmgielnych wykonano w szarym kolorze. W ofercie znajdą się dwa nastawy zawieszenia – Sport i Cup. Ten drugi obniża auto o 4 mm, a w nadkolach montowane są 17-calowe koła ze stopów lekkich w kolorze antracytowym.
Pod maską Twingo RS znajdziemy wolnossącą 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,6 l, która oferuje moc 98 kW (133 KM) przy 6750 obr./min i moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów.
Ze względu na mocniejszy silnik odpowiednim modyfikacjom poddano zawieszenie. Z przodu znajdziemy oś typu McPherson z aluminiowymi wahaczami i zintegrowanym stabilizatorem, z tyłu zastosowano ramiona podłużne ze sprężynami śrubowymi. Zwiększono również rozstawy kół, z przodu o 60 mm, a z tyłu podobnie jak w wersji GT o 59 mm.
Podstawowa wersja Twingo RS z zawieszeniem Sport poruszać się będzie na 16-calowych kołach z oponami w rozmiarze 195/45 R 16, podczas gdy ostrzejsza wersja Cup otrzyma 17-calowe koła i opony 195/40 R 17. Za kołami ukrywać się będą tarcze o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu.
Wyposażenie standardowe bazuje na wersji GT, która oferuje m. in. radio z CD i MP3 z możliwością sterowania przyciskami na kierownicy, przyciemnione tylne szyby, skrórzaną kierownicę czy czujnik deszczu. Twingo RS dodatkowo wyposażono w atrakcyjny zestaw ospojlerowania, sportowe fotele z pomarańczowymi pasami bezpieczeństwa, sportową kierownicę i wyłączalne ESP. Cenę podstawową ustalono we Francji na poziomie 15 600 euro.
Renault w wypadku ostrego Twingo stawia na szerokie możliwości indywidualizacji auta. Obie odmiany można zamówić w czterech metalicznych kolorach nadwozia lub z agresywnym czerwonym lakierem. Do wyboru są trzy zestawy do oklein w sportowym stylu. Ofertę dopełniają też aluminiowe sportowe pedały, skórzana rękojeść lewarka zmiany biegów czy dywaniki z logo Renault Sport. Dzięki dostępnym akcesoriom samochód może wyglądać jak koncepcyjne Twingo z roku 2006.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy klimatyzację, kurtyny powietrzne, tempomat z ogranicznikiem prędkości, dach panoramiczny, bluetooth hands-free, nawigację Siemens VDO czy złącze dla odtwarzacza iPod.
Za cenę jednego euro dokupić można kurs sportowej jazdy, właściciele pozostałych modeli Renault Sport muszą zapłacić za niego 500 euro. Kurs składa się z części teoretycznej i praktycznej, która przebiega na torze wyścigowym. Prowadzi go Romain Grossjean, który ściga się w Formule Renault i jest kierowcą testowym zespołu ING Renault F1.