Wymagało to dostosowania narzędzi produkcyjnych w fabryce we Flins we Francji (Clio III) oraz w Novo Mesto w Słowenii (Clio Storia oraz Twingo).

W zakładzie we Flins, w okresie od czerwca do października 2009 roku obok Clio III produkowane będzie również Clio Campus (na polskim rynku i w Krajach Bałtyckich występujące pod nazwą Storia), co pozwoli fabryce w Novo Mesto zwiększyć produkcję modelu Twingo. Dzięki tej decyzji zostanie utworzonych 400 dodatkowych miejsc pracy w zakładzie we Flins.

Wprowadzone w szeregu europejskich krajów premie za złomowanie okazały się bardzo korzystne dla segmentu małych samochodów.

Po podjęciu decyzji o zwiększeniu dziennej produkcji w zakładach w Douvrin, we Francji (benzynowy silnik 1.2 l montowany w modelach Twingo, Clio, Logan i Sandero), w Valladolid, w Hiszpanii (Clio III, Modus i Grand Modus) i w Novo Mesto, w Słowenii (Twingo i Clio Campus / Storia), Renault planuje w czerwcu 2009 roku podwyższenie poziomu produkcji w fabryce we Flins.

Silny wzrost popytu na Renault Twingo (drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się modeli we Francji w lutym br.) spowodował, że zakład w Novo Mesto zwiększa jego produkcję. W związku z utrzymującą się nadal na dobrym poziomie sprzedażą modelu Clio Campus/Storia, Renault podjęło decyzję o częściowym przeniesieniu produkcji tego modelu do fabryki we Flins.

W okresie od czerwca do października 2009 roku zakład we Flins powinno opuścić około 8 000 egzemplarzy Clio Campus / Storia. Decyzja ta została podyktowana łatwością uruchomienia dodatkowej produkcji Clio Campus w fabryce we Flins, w której w roku 2008 wyprodukowano 6 938 egzemplarzy tego modelu.

Dzięki dodatkowej liczbie produkowanych samochodów, dzienna produkcja zakładu we Flins powinna osiągnąć poziom 700 egzemplarzy, co spowoduje utworzenie 400 nowych miejsc pracy. Renault zaproponuje tymczasowe objęcie tworzonych stanowisk, pracownikom z innych zakładów Grupy.