W trakcie trwania sezonu 2010 FIA ogłosiła, że od następnego roku Puchar Świata Baja i Puchar Świata Cross-Country, zostaną połączone w jeden cykl. Celem scalenia ma być podniesienie rangi tych rajdów.

"Proponowany przez FIA kalendarz na rok 2011 według mnie jest dużo ciekwszym rozwiązaniem niż podział na Puchar Baja i Puchar Cross-Country“ - oświadczył Rafał Marton. "Podział na dwa puchary sprawił że wewnątrz tworzyły się dwie dyscypliny i dwie grupy zawodników. Jedni, którzy startowali tylko w krótkich i szybkich rajdach Baja i ci, którzy brali udział tylko w długich, cięższych ale wolniejszych rajdach-maratonach. Doszło nawet do tego, że firmy produkujące auta rajdowe przygotowywały specjalne rajdówki do ścigania się w Bajach lub odpowiednio inaczej zbudowane do maratonów“ - dodaje zawodnik, który w barwach RMF Caroline Team wystapi w pełnym cyklu World Cup FIA 2011.

Do 2010 roku cykl Baja liczył 6. rajdów, a Puchar Świata Cross-Country - 4. Z prostego działania matematycznego wynikało, że nowa seria liczyła będzie 10 startów. Od razu jednak zrezygnowano z Baja Russia Northern Forest, gwarantując jednocześnie powrót tego rajdu do kalendarza w 2012 roku. Początkowa lista obejmowała 9. rajdów zaprezentowanych pod robocza nazwą World Cup for Rally-Raids 2011. Były to: Abu Dhabi Desert Challenge (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Rally de Tunisie (Tunezja),  Lisbonne-Estoril-Marrakech (Portugalia-Maroko), Pharaons Rally (Egipt), Saudi Hail Baja (Arabia Saudyjska),  Italian Baja (Włochy),  Baja Espana (Hiszpania), Baja Portugal (Portugalia), Hungarian Baja (Węgry).

W listopadzie 2010 roku pojawiły się informacje, że w związku z połączeniem obu serii z nowego cyklu wycofuje się Portugalia.

9 listopada 2010 roku Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła kalendarz startów w Pucharze Świata na sezon 2011. Przedstawia się on następująco:

18.-21.03.2011 Italian Baja (Włochy)

01.-07.04.2011 Abu Dhabi Desert Challenge (Abu Dhabi/Zjednoczone Emiraty Arabskie)

01.-07.05.2011 OiLibya Rally of Tunisia (Tunezja)

22.-24.07.2011 Baja Spain Aragon (Hiszpania)

23.-28.08.2011 Hungarian Baja (Węgry)

01.-10.10.2011 Pharaons Rally (Egipt)

"Nie jest to nowość w rajdach CC, przyszłoroczna opcja to powrót do formuły, która obowiązywała aż do roku 2005. Ja sam brałem udział w PŚCC w latach 2002, 2003 i 2004 kiedy to inauguracją był zawsze rajd Italian Baja, poźniej Tunezja, Baja Portugalia, Maroko, Baja Espania, Master Rally, Por Las Pampas i Egipt. Koniec sezonu to UAE Desert Challenge (obecny Abu Dhabi)“ - przypomina Rafał Marton.

To jednak nie koniec nowości na sezon 2011. Zgodnie z orzeczeniem FIA zostały wprowadzone współczynniki dla poszczególnych rajdów. I tak, popularne "Baje" mają współczynnik 1, zaś rajdy Cross-Country - 2. Aby zostać sklasyfikowanym w Pucharze Świata należy wystartować przynajmniej w jednym rajdzie typu Baja i jednym Cross-Country z kalendarza Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

"Współczynniki to także powrót do przeszłości" - mówi wielokrotny uczestnik Dakaru. "Były dwa albo nawet trzy współczynniki dotyczące punktacji ... ale wtedy była jeszcze jedna różnica - obecna klasa T1 nazywana była T2 i odpowiednio T2 - T1. Ówczesne samochody produkcyjne (T1) miały priorytet ponieważ były lepiej punktowane niż T2. Punkty za miejsce w klasie były sumowane z punktami za generalkę, co w efekcie sprawiało że kierowca jadący T1 i zajmujący np. 7 miejsce w generalce zbierał więcej punktów niż ten jadący T2 i zajmujący np. 3 miejsce w generalce. To było demotywujące dla zawodników. Było wiele komentarzy na ten temat i na szczęście FIA zaniechała tego rodzaju punktacji“ - dodaje Rafał Marton.

W celu usystematyzowania zostanie zmieniona punktacja. W nowym sezonie wyglądać będzie ona następująco:

Klasyfikacja generalna

miejsce 1 = 25 punktów

miejsce 2 = 18 punktów

miejsce 3 = 15 punktów

miejsce 4 = 12 punktów

miejsce 5 = 10 punktów

miejsce 6 = 8 punktów

miejsce 7 = 6 punktów

miejsce 8 = 4 punktów

miejsce 9 = 2 punktów

miejsce 10 = 1 punktów

Punktacja w klasach (T1 i T2)

miejsce 1 = 10 punktów

miejsce 2 = 6 punktów

miejsce 3 = 2 punkty

Punktacja drużynowa

miejsce 1 = 10 punktów

miejsce 2 = 6 punktów

miejsce 3 = 2 punkty

Zostanie utworzona klasa T3, w której rywalizować będą pojazdy typu "Buggy". Ponadto FIA ustaliła wielkości "zwężek" na sezon 2011. W komunikacie czytamy, że dla samochodów z silnikiem benzynowym o pojemności mniejszej niż 5,4 litra, "zwężka" będzie mieć wielkość 34 mm. Maksymalna średnica "ogranicznika" dla samochodów z silnikiem diesla pozostaje niezmieniona i wynosi 38 mm. W sezonie 2012 Międzynarodowa Federacja Samochodowa zapowiada kolejne zmiany w tym elemencie dla samochodów rajdowych.

"Uważam, że połączenie rajdów Baja i maratonów wyłoni najwszechstronniejszych kierowców i najwszechstronniejsze auta. I o to chodzi!“ - podsumowuje Rafał Marton.

RMF Caroline Team wystąpi we wszystkich rajdach Pucharu Świata z kalendarza FIA na rok 2011. Do rywalizacji przystąpią 4. Porsche RMF CT w specyfikacji T2, a starty będą przygotowaniem do Dakaru 2012.

Jasiek Nałęcz -  RMF Caroline Team