Rolls-Royce powraca do klasy 5,5-metrowych luksusowych sedanów, podczas gdy po przejęciu marki przez grupę BMW brytyjski producent skupił się wyłącznie na produkcji ogromnej limuzyny Phantom. Nowy model prezentowany na razie jako koncept 200EX przedstawił się w Genewie, w przeciągu wiosny i na początku lata auto będzie pokazywane także w Nowym Jorku, Singapurze, Miami, Los Angeles, Londynie i Cannes.
Pierwsze reakcje na studium designerskie nowego modelu są bardzo pozytywne, wersja seryjna przedstawi się jeszcze w tym roku. Prace rozwojowe od pierwszych konkretnych planów po rozpoczęcie produkcji seryjnej trwać będą więc zaledwie trzy lata. Końcowy wygląd auta na razie nie jest znany, jednak analogicznie do poprzednich pojazdów studyjnych z przydomkiem EX można oczekiwać, że zmieni się niewiele.
Układ napędowy składać się będzie z nowego, 12-cylindrowego silnika i 8-biegowego automatu. Jednostka napędowa będzie miała pojemność 6,6 l i dysponować będzie turbosprężarką. Oferowanych 373 kW (507 KM) oznacza, że auto będzie mocniejsze od starszego rodzeństwa, które z wolnossącego silnika 6,75 V12 produkuje 338 kW (460 KM). Nowa jednostka przeznaczona jest wyłącznie dla nowego brytyjskiego modelu, BMW nie przewiduje jego użycia w innymsamochodzie koncernu.