Roush F-150 LPI zaprojektowano i skonstruowano tak, by podczas eksploatacji na LPG oferował takie same osiągi jak seryjny Ford F-150 ze zwykłym benzynowym silnikiem V8 o pojemności 5,4 l, czyli 220 kW (299 KM) przy 5000 obr./min i 494 Nm przy 3750 obr./min. Samochód zaprezentuje się podczas Międzynarodowej konferencji o wykorzystaniu propanu w przemyśle (NPGA), która odbędzie się w dniach 14 – 17 kwietnia 2007 w Altancie.

Skrót LPI (liquid propane injection) oznacza nowoczesny system, który zajmuje się przygotowaniem mieszanki i dostarczeniem jej do cylindrów. W odróżnieniu od starszych systemów, gdzie gaz mieszał się z powietrzem już w układzie dolotowym, Roush zastosował bezpośredni wtrysk propanu do komory spalania. Czujniki temperatury i ciśnienia dostarczają informacje jednostce sterującej. Komputer otrzymał nowe oprogramowanie i jest w stanie odróżnić czy silnik spala benzynę, czy LPG, a w stosunku do tego wybrać odpowiedni program. Dodatkowy 20-galonowy zbiornik propanu zamontowano zamiast koła zapasowego pod pojazdem. Za dopłatą można zwiększyć pojemność zbiornika do 50 galonów.

System LPI opracowała amerykańska spółka CleanFuel we współpracy z włoskim ICOM. Roush F-150 LPI jest droższy od porównywalnego Forda F-150 o 6500 dolarów. Oferowany będzie w trzech wersjach nadwoziowych – RegularCab, SuperCab i SuperCrew. W każdej z nich będzie można wybrać także rodzaj napędu – opcjonalnie 4x2 lub 4x4. Długość auta wynosi 5390 mm, szerokość 2004 mm, a wysokość 1920 mm. Roush F-150 trafi do sieci sprzedaży Forda już latem br.