W wyścigach Porsche Mobil 1 Supercup rywalizują zarówno doświadczeni kierowcy, jak i młode talenty. Najlepsi mają szansę zostać kierowcami fabrycznymi, ścigać się w cyklu DTM (najważniejszej serii wyścigowej samochodów turystycznych w Niemczech), by później trafić jako kierowcy testowi do Formuły 1.

- Liczba zgłoszeń do wyścigów Porsche jest większa od pojemności torów oraz ilości przydzielonych do wyścigów samochodów – mówi Maciej Stańco, pięciokrotny samochodowy Mistrz Polski, który zapowiada, że w następnym sezonie będzie się starać o udział w Porsche Mobil 1 Supercup. Tego nie spotyka się w żadnych innych markowych pucharach na świecie.

Obok Porsche Mobil 1 Supercup, ExxonMobil jest głównym sponsorem wyścigu Porsche Carrera Cup, w którym oprócz Macieja Stańco występuje dwóch innych Polaków – Bartosz Bajerlein i Robert Lukas.

- Oczywiście chcemy zdobyć jak najwięcej punktów. Jednak biorąc pod uwagę ilość startujących pojazdów, aż 42 samochody oraz doświadczenie teamów, nie będzie to łatwe – przewiduje Stańco. Wielu kierowców bierze udział zarówno w Porsche Carrera Cup, jak i Porsche Mobil 1 Supercup. „Obie serie to najwyższa liga. Pierwszadzięsiątka po sezonie, to zawodowy kontrakt dla kierowcy.

Wyścigi Porsche Supercup są rozgrywane od 1993 roku. Od 2005 roku kierowcy ścigają się najnowszym modelem Porsche 911 GT3 Cup, który obecnie jest najpopularniejszym samochodem wyścigowym Porsche. Sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,6 litra osiąga moc 400KM przy 7,3 tys. obrotówna minutę.

Dzięki zastosowaniu kompozytów z włókien węglowych, GT3 waży zaledwie 1120 kilogramów, co daje mu najlepszy w historii Porsche wskaźnik mocy do ciężaru – 2,7kg/KM. Porsche 911 GT3 Cup zbudowano na bazie Porsche 911 (typ 997). Tylko na potrzeby tegorocznego sezonu fabrykę Porsche w Stuttgart – Zuffenhausen opuściło ponad dwieście nowych GT3.

Pierwszym Polakiem startującym w zawodach Porsche Supercup był Krzysztof Hołowczyc, który w 1997 roku gościnnie brał udział w wyścigu na Hungaroringu. Na tegoroczny sezon Porsche Mobil 1 Supercup składa się jedenaście wyścigów.

Już w najbliższy weekend rozegrany zostanbie Porsche Mobil 1 Supercup w Bahrajnie. W piątek odbędą się kwalifikacje, w sobotę i niedzielę - wyścigi (pierwszy i drugi).

Kalendarz Porsche Mobil 1 Supercup 2007:

13 – 15 kwietnia 2007, Bahrain GP, Sakhir Circuit;11 – 13.05, Gran Premio de España, Barcelona – Hiszpania;25 – 27.05, Grand Prix de Monaco, Monte-Carlo – Monako;29.06 – 01.07, Grand Prix de France, Magny-Cours – Francja;06 – 08.07, British Grand Prix, Silverstone – Wielka Brytania;20 – 22.07, Gro�er Preis von Deutschland, Nürburgring – Niemcy;03 – 05.08, Magyar Nagydij, Budapest – Węgry;24 – 26.08 Turkish Grand Prix, Istanbul – Turcja;07 – 09.09, Gran Premio d’Italia, Monza – Włochy;14 – 16.09, Grand Prix de Belgique, Spa-Francorchamps – Belgia;

W sporcie i nie tylko...

Partnerstwo Porsche i ExxonMobil trwa od 1996 roku. Współpraca obu firm obejmuje nie tylko sporty motorowe, ale również marketing, komunikację, serwis posprzedażny, oraz rozwój środków smarnych. Firma Porsche uczestniczy w badaniach i rozwoju technologii Mobil 1, a wspólna praca inżynierów ExxonMobil i Porsche pozwala osiągać najwyższą wydajność i niezawodność silnika.

Przez ponad dziesięć lat, ExxonMobil i Porsche wielokrotnie miały okazję do świętowania wspólnych zwycięstw w wyścigach Le Mans, Daytona, Sebring oraz Spa.

- To, że Mobil 1 został tytularnym sponsorem Porsche Supercup ma dla nas wielkie znaczenie – powiedział Hartmut Kristen, Porsche Motorsport Director. Prace badawczo-rozwojowe z użyciem technologii Porsche i Mobil 1 zbliżają do siebie jedne z najsilniejszych marek świata, zgodnie ze wspólnie realizowaną zasadą: najwyższych osiągów w imię niezapomnianych wrażeńz jazdy. Nasze partnerstwo pozwala rozwijać silniki najbardziej zaawansowanych technicznie aut na torach wyścigowych i zwykłych drogach na całym świecie.

Dziesięć lat bliskiego partnerstwa handlowego i technologicznego oraz wspólne zainteresowanie sportami motorowymi sprzyjają przekładaniu nowych technologii rozwijanych na torach wyścigowych na rozwiązania dla każdego kierowcy.

- Cieszymy się z kontynuowania naszej współpracy z tak znakomitym producentem samochodów, jak Porsche - powiedział Iain Stanley, ExxonMobil Global Motorsports Manager. Łączy nas wiele, począwszy od wartości biznesowych, przez światowe sukcesy, dbałość o jakość i technologię, po zainteresowanie sportami motorowymi. Obecna sytuacja, kiedy jesteśmy głównym sponsorem jednego z największych wydarzeń sportowych Porsche, bez wątpienia przynosi obustronne korzyści. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne sukcesy...