W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2009 roku liczba nowych rejestracji w Niemczech przekroczyła 2 mln samochodów. Dla porównania w analogicznym okresie 2008 roku zarejestrowano 1,6 mln nowych aut.

Najbardziej wzrosła sprzedaż najmniejszych modeli (ponad 100 %), małych sprzedano o 65 % więcej, a segment klasy średniej niższej odnotował wzrost o 50 %. Dilerzy ponieśli straty w segmentach najwyższych, luksusowych i sportowych.

W całkowitej klasyfikacji prym wiodą niemieckie marki jak Volkswagen i Opel. Wzrost odnotował Ford,Škoda i Fiat. Rekordowy wynik osiągnęła rumuńska Dacia, która sprzedała o 346 % więcej samochodów niż w analogicznym okresie 2008 roku i pokonała wszystkie japońskie marki sprzedające samochody na rynku niemieckim.

Aktualna sytuacja ekonomiczna nie sprzyja markom luksusowym.Mercedes-Benz stracił około 16 %, BMW – 10 proc. (wynik poprawia Mini ze wzrostem o 3,4 %).Wyraźnie spadło zainteresowanie samochodami marki Jaguar (-29 %), Saab (-62 %), Lexus (-35 %) i Land Rover (-40 %).

Problemy maja także producenci samochodów sportowych i najbardziej luksusowych:Bentley sprzedał jedynie 120 samochodów (- 60 %), Aston Martin o 37 % (sprzedał 241 aut), Lamborghini o 30 % (sprzedano 65 egz.) i Maserati o 32 % (sprzedano 219 egz.). Na tym tle w miarę dobrze wypadło Ferrari, które sprzedało 473 samochody (spadek o 12 %), Rols-Royce – 14 sprzedanych samochodów (+7,7 %) i Maybach – 18 samochodów (-14 %).

Sprzedaż w Niemczech ma znaczny wpływ na wyniki w Europie, co można zobaczyć w tabeli.

Sprzedaż samochodów w Niemczech: styczeń-czerwiec 2009--Sprzedaż [szt]Sprzedaż [szt]Różnica [szt]Różnica [%]Udział D w UE [%]Poz.Marka1-6/20091-6/2008--1-6/20091.VW418 870319 30199 56931,18%49,4%2.Opel187 114144 20042 91429,76%33,3%3.Ford154 556107 29547 26144,05%23,3%4.Mercedes-Benz145 463172 911-27 448-15,87%47,9%5.BMW (Mini)136 751149 957-13 206-8,81%38,4%6.Audi125 157123 3931 7641,43%38,3%7.Renault (Dacia)115 96178 55037 41147,63%18,0%8.Škoda105 34264 58940 75363,10%42,5%9.Fiat102 48749 53352 954106,91%18,7%10.Toyota (Lexus)78 46955 15423 31542,27%21,0%11.Peugeot74 60251 56223 04044,68%14,7%12.Hyundai55 67624 12831 548130,75%32,3%13.Citroën53 32738 15815 16939,75%12,1%14.Seat40 93726 22414 71356,11%24,5%15.Suzuki33 87719 45714 42074,11%25,1%16.Mazda33 76833 974-206-0,61%30,5%17.Kia31 93818 41313 52573,45%26,1%18.Honda26 01721 4484 56921,30%19,4%19.Nissan (Infiniti)23 48325 310-1 827-7,22%14,7%20.Mitsubishi20 40513 6616 74449,37%35,8%21.Chevrolet17 25811 7405 51847,00%17,6%22.Volvo14 56115 578-1 017-6,53%14,5%23.Porsche8 5499 712-1 163-11,97%-24.Alfa Romeo6 6393 1393 500111,50%11,2%25.Subaru5 1944 7953998,32%-26.Chrysler (Dodge,Jeep)4 5468 417-3 871-45,99%15,6%27.Land Rover2 5344 264-1 730-40,57%9,5%28.Lancia2 0951 79130416,97%3,4%29.Jaguar1 4772 101-624-29,70%9,8%30.Saab8342 240-1 406-62,77%5,0%-RAZEM:2 027 8871 600 995426 89226,66%27,3%