Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom inżynierskim powstało bezpieczne i bezkolizyjne połączenie drogi ekspresowej nr 7 Warszawa - Kielce - Kraków z drogą krajową nr 73 Wiśniówka - Kielce - Tarnów. Mieszkańcy Kielc i pobliskich miejscowości zyskali szybki i wygodny wylot w stronę Warszawy i Krakowa, a kierowcy jadący siódemką bezpieczne połączenie ze stolicą województwa świętokrzyskiego.

Zasadniczym i najbardziej okazałym elementem inwestycji jest węzeł w Wiśniówce u zbiegu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej nr 73, z łącznicami w kierunku Warszawy, Krakowa (kielecka obwodnica) i Kielc. Równie ważny jest węzeł w Barczy, w miejscu dawnego skrzyżowanie drogi nr 7 z drogą wojewódzką nr 750 na Zagnańsk i łącznicy kolejowej. W ramach inwestycji wybudowano również obiekty inżynieryjne w ciągu S7 m.in. wiadukt nad linią kolejową w Występie, wiadukt w ciągu drogi powiatowej i kładka dla pieszych w Kajetanowie.

Powstało także ponad 12 km dróg dojazdowych, zamontowano ekrany akustyczne. Przedsięwzięcie wiązało się z przebudową sieci wodociągowej, gazociągowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, a także kolejowej.

Węzeł Kielce Północ to największa inwestycja drogowa ostatnich lat w regionie świętokrzyskim. To także ważny etap budowy drogi ekspresowej S7. Kontynuacją inwestycji jest trwająca obecnie budowa odcinka Skarżysko - Występa. W tym roku planowany jest przetarg na budowę kieleckiej obwodnicy i odcinka drogi S7 od Skarżyska do granicy województwa świętokrzyskiego z mazowieckim.

Budowa węzła Kielce Północ rozpoczęła się w połowie 2007 roku, a zakończyła 15 września 2009. Koszt inwestycji to 227,3 mln złotych. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Wykonawcą Strabag Sp. z o.o. Węzeł został zaprojektowany przez Transprojekt Gdański.

Źródło: GDDKiA