Spyker Cars NV zapowiada wielka rewolucje, której efektem ma być doprowadzenie do rentowności szwedzkiego producenta. Według Victora Mullera, szefa Spykera, powinno to nastąpić już w 2012 roku.

Saab ma osiągnąć wielkość produkcji na poziomie 100-120 tys. samochodów rocznie. Auta będą także nadal produkowane w Meksyku, gdzie powstaje model 9-4X. Spiker zamierza skoncentrować się na trzech lub czterech modelach, co będzie wymagało inwestycji w kwocie 1 mld dolarów.

Będzie to model 9-3 (sedan, hatchback, sportowe kombi, terenowe kombi, kabriolet), 9-5 (sedan, sportowe kombi i terenowe kombi) oraz 9-4X przeznaczony do USA i Europy.

Oprócz tych modeli Spyker zamierza produkować model kompaktowy 9-1, którego produkcja wymaga specjalnych inwestycji.

Biznesplan, który Saab stworzył wspólnie z poprzednim właścicielem koncernem General Motors będzie częściowo finansowany przez amerykański koncern. Pozostałe środki finansowe zapewni Europejski Bank Inwestycyjny.

Najważniejszą jednak informacją jest stworzenie globalnej marki Saab, która będzie produkowała samochody na określone rynki. Spyker i Saab będą funkcjonowały jako samodzielne przedsiębiorstwa.