Tym samym Saab zamierza zdobyć pozycję w segmencie premiowych kombi. Oprócz ceny przekonywującym nabywców argumentem ma być długość tego samochodu, która przekracza 5 m (to najdłuższe kombi na rynku!) z bagażnikiem o pojemności 1962 l (po złożeniu tylnych siedzeń).

Do napędu przewidziano pięć jednostek napędowych: benzynowe 1.6 Turbo4 o mocy 180 KM, 2.0 Turbo4 o mocy 220 KM i 2.8 Turbo o mocy 300 KM oraz wysokoprężne 2.0 TiD4 o mocy 160 KM i 2.0 TTiD4 o mocy 190 KM. Trzy najmocniejsze będą dostępne z napędem na cztery koła XWD, a sześciocylindrowy 2.8 otrzyma taki system w standardzie.

Saab 9-5 SportCombi trafi do sprzedaży w sierpniu 2011 roku i ma być jednym z tych modeli, które powinny znacznie poprawić sytuację finansową znajdującego się wciąż na granicy kryzysu producenta.