Współpraca firm Scania i Higer to przedsięwzięcie czysto komercyjne, w którym Higer pełni rolę doświadczonej firmy zabudowującej, zaś Scania dostarcza podwozia i wiedzę dotyczącą wymagań międzynarodowych klientów. Zespół stylistów Scania, wspólnie z Higer, zaprojektował autobus turystyczny o charakterystycznych dla Scania cechach.

- Nasza współpraca to wyjątkowo udane połączenie zachodniego i chińskiego przemysłu. Szczegółowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji gwarantuje,

że produktem finalnym jest solidny i uniwersalny autobus turystyczny, zdolny konkurować z każdą marką na każdym rynku - mówi Jernberg.

Scania Touring będzie sprzedawany pod marką Scania i objęty pełnym wsparciem sieci handlowej i serwisowej Scania na całym świecie. Również dostawy części będą realizowane za pośrednictwem sieci serwisowej Scania. Wszytko to stanowi gwarancję najwyższej jakości produktu i usług serwisowych.

- Aktualnie finalizujemy przygotowania do rozpoczęcia dostaw z początkiem 2010 r., w pierwszym okresie planując sprzedaż na poziomie około 500 autobusów rocznie. Sprzedaż rozpocznie się w krajach Europy Środkowej, a następnie będzie stopniowo rozszerzana na zachód, południe i północ. Planujemy również ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, a także niektóre rynki azjatyckie - konkluduje Jernberg.

Fabryka Higer w Suzhou, Szanghaj, działa od 1998 r. Przy zatrudnieniu 4000 osób jej zdolność produkcyjna wynosi 18 000 autobusów rocznie. Scania nawiązała współpracę z Higer pięć lat temu. Z myślą o montażu Scania Touring i innych nowych modeli Scania, w 2006 r. wybudowano nowy, odrębny wydział montażowy. Docelowa zdolność produkcyjna wydziału to 3000 autobusów Scania rocznie.

źródło: Scania