Najlepiej sprzedawany model marki, podobnie jak pozostałe modele xA i xB oraz nowy xD, chce zainteresować swoim indywidualistycznym podejściem i wysokim poziomem bezpieczeństwa przede wszystkim młodą generację.
Model Scion tC sprzedawany jest tylko w jednej wersji. Wybrać można wyłącznie rodzaj skrzyni biegów i kolor nadwozia. Jednak Scion, jako jedna z nielicznych marek, przygotował dla indywidualistów całą gamę spojlerów i innych sportowych akcesoriów. Samochód można wyposażyć w 18-calowe koła czy neony pod samochodem. W ofercie znalazły się też liczne akcesoria TRD (Toyota Racing Development), takie jak sportowe zawieszenie, wyczynowe sprzęgło czy skrócony lewarek zmiany biegów. Podobnie jak pozostałe modele z oferty Sciona, również model tC wyposażono w złącze dla iPoda oraz w elitarny zestaw audio firmy Pioneer. Producent nie zapomniał oczywiście o kwestii bezpieczeństwa. Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych oraz kurtyn, dostępny jest również airbag chroniący kolana kierowcy.
Odmłodzony Scion tC napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem 2,4 l z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu VVT-i. Jednostka oferuje moc 118 kW (160 KM) przy 6000 obr./min. Siła napędowa przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów lub 4-biegowego automatu sterowanego elektronicznie. Rozmiary zewnętrzne coupe Scion tC wynoszą 4420 x 1755 x 1415 mm, a rozstaw osi 2700 mm. Scion tC przeznaczony jest wyłącznie dla amerykańskiego rynku. Cena rozpoczyna się na poziomie 16.400 dolarów włącznie z 3-letnią gwarancją lub gwarancją na przejechanie 57 tys. kilometrów. Gwarancję można poszerzyć na 5 lat lub 96 tys. km.