Logo
WiadomościAktualnościSeat i jego plany: więcej modeli, przejrzysty marketing i szybki wzrost

Seat i jego plany: więcej modeli, przejrzysty marketing i szybki wzrost

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Hiszpański Seat chce pozbyć się reputacji problemowej dywizji koncernu Volkswagen, dlatego przygotował plan naprawienia powstałej sytuacji, jego szczegóły przedstawił szef spółki Erich Schmitt.

Seat i jego plany: więcej modeli, przejrzysty marketing i szybki wzrost
Auto Świat
Seat i jego plany: więcej modeli, przejrzysty marketing i szybki wzrost

Szef spółki Seat Erich Schmitt w rozmowie dla niemieckiego dziennika Handelsblatt oznaczył rok 2007 za udany. Miniony rok był dla niego pierwszym, w którym przez całe 12 miesięcy pełnił funkcję szefa hiszpańskiej firmy. Schmittowi marzy się spełnienie planów szefa koncernu Volkswagen, Martina Winterkorna, który wytyczył marce Seat ambitny cel sprzedania w roku 2018 aż 800 tys. samochodów. W zeszłym roku firma według nieoficjalnych informacji sprzedała 445 tys. pojazdów, a wytyczony cel chce osiągnąć m. in. przez rozpoczęcie produkcji za granicą. W związku z tym Schmitt wymienił Amerykę Północną.

Seat planuje także odmłodzenie i poszerzenie swojej gamy modelowej. W najbliższych latach na rynek trafi 13-15 nowych modeli marki Seat, w czym osiem należeć będzie do segmentów, w których firma dotychczas nie była obecna. Kluczowym modelem ma być nowy mały samochód segmentu B, który oferowany będzie w wersjach limuzyna i kombi. Rozpoczęcie produkcji tego modelu zaplanowano na tegoroczną jesień, a na rynek auto trafi pod koniec bieżącego roku lub na początku przyszłego. W roku 2009 Seat rozpocznie także produkcję kompaktowego SUV-a Tribu, który bazować będzie na modelu Volkswagen Tiguan.

Marketing chce prezentować swoje modele jako rodzinne samochody sportowe. Z resztą sam Martin Winterkorn chce z Seata w ramach koncernu Volkswagen uczynić konkurenta włoskiego Alfa Romeo.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: