Szef spółki Seat Erich Schmitt w rozmowie dla niemieckiego dziennika Handelsblatt oznaczył rok 2007 za udany. Miniony rok był dla niego pierwszym, w którym przez całe 12 miesięcy pełnił funkcję szefa hiszpańskiej firmy. Schmittowi marzy się spełnienie planów szefa koncernu Volkswagen, Martina Winterkorna, który wytyczył marce Seat ambitny cel sprzedania w roku 2018 aż 800 tys. samochodów. W zeszłym roku firma według nieoficjalnych informacji sprzedała 445 tys. pojazdów, a wytyczony cel chce osiągnąć m. in. przez rozpoczęcie produkcji za granicą. W związku z tym Schmitt wymienił Amerykę Północną.

Seat planuje także odmłodzenie i poszerzenie swojej gamy modelowej. W najbliższych latach na rynek trafi 13-15 nowych modeli marki Seat, w czym osiem należeć będzie do segmentów, w których firma dotychczas nie była obecna. Kluczowym modelem ma być nowy mały samochód segmentu B, który oferowany będzie w wersjach limuzyna i kombi. Rozpoczęcie produkcji tego modelu zaplanowano na tegoroczną jesień, a na rynek auto trafi pod koniec bieżącego roku lub na początku przyszłego. W roku 2009 Seat rozpocznie także produkcję kompaktowego SUV-a Tribu, który bazować będzie na modelu Volkswagen Tiguan.

Marketing chce prezentować swoje modele jako rodzinne samochody sportowe. Z resztą sam Martin Winterkorn chce z Seata w ramach koncernu Volkswagen uczynić konkurenta włoskiego Alfa Romeo.