Nowa trzydrzwiowa Ibiza, podobnie jak ostatni Opel Corsa, profiluje się jako bardziej usportowiony model, z tego powodu producent dodał przydomek SportCoupe. Na razie nie wiadomo, jak usportowione będą odmiany z podstawowymi silnikami, ale zawieszenie ma duży potencjał.
Razem z fotografiami nowej wersji opublikowano bliższe informacje dotyczące nowej Ibizy. Już niebawem gamę silników poszerzy sprawdzony silnik 1,9 TDI (66 kW/90 KM) oraz 3-cylindrowa jednostka 1,4 TDI (59 kW/80 KM), która później pojawi się również w oszczędnej wersji ECOMOTIVE.
Seat jest pierwszym producentem w ramach koncernu Volkswagen, który przekładnię DSG zaoferuje w małym samochodzie. Siedmiobiegowa skrzyni biegów oferowana będzie w połączeniu z najmocniejszym jak na razie silnikiem 1,6 16V (77 kW/105 KM). Nowa skrzynia biegów w porównaniu do pięciobiegowej przekładni manualnej ma krótszy pierwszy i drugi bieg, co pozwala na dynamiczniejsze przyśpieszanie. Siódmy, długi bieg, ma zapewnić niższe zużycie paliwa w czasie długich jazd autostradą.
Oficjalnie Seat potwierdził również sportowe odmiany FR i Cupra.