Liderzy klasyfikacji mistrzowskiej Rickard Rydell i Yvan Muller odnieśli bezapelacyjne zwycięstwo prowadząc samochody SEAT Leon TDI i dając skuteczny odpór nieustannie atakującym zawodnikom z BMW - Augusto Farfusowi i Andy’emu Priaulx.

Gabriele Tarquini zajął miejsca szóste i ósme, a Tiago Monteiro nie zdołał uzyskać ani jednego punktu, ponieważ musiał opuścić tor po przebiciu opony. Jordi Gené dwukrotne finiszował jako siódmy, mimo problemów ze skrzynią biegów w połowie pierwszego wyścigu. Uszkodzoną część wymieniono w przerwie, ale problem pojawił się ponownie w drugim wyścigu, co uniemożliwiło Jordiemu wykorzystanie pełnego potencjału.

Pierwszy wyścig:

Mimo że kierowcom SEAT-a nie udało się w wolnych treningach wywalczyć pole position, to w wyścigu zdołali dowieść, że konkurencyjność zespołu jest na najwyższym poziomie, a zwycięzca Rydell oraz Yvan Muller (5. miejsce), Gabriele Tarquini (6.) i Jordi Gené (7.) zdobyli punkty.

Rydell objął prowadzenie jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia i przez cały wyścig opierał się atakom Farfusa. Taquini miał kolizję z Priaulx, po której Brytyjczyk go wyprzedził, podobnie jak Yvan Muller, który skorzystał z okazji, aby wysunąć się przed kolegę z zespołu. Jordi Gené także pokazał się z najlepszej strony w wyścigu, w którym musiał pozbierać się po kolizji na pierwszym okrążeniu i ostatecznie dotarł do mety jako siódmy.

Drugi wyścig:

Jordi Gené objął prowadzenie na starcie i utrzymał je aż do połowy wyścigu, kiedy wyprzedził go Yvan Muller. Po chwili Gené musiał uznać także wyższość niestrudzenie atakującego Andy’ego Priaulx (BMW).

Muller odpierał ataki rywala aż do mety. Nie zdołał się go jednak pozbyć bez pomocy Rydella, który jako trzeci finiszował za Priaulx, nie mogąc wyprzedzić samochodu BMW. Jadący z tyłu Tarquini znów miał kolizję i opuścił na chwilę tor. Do mety dotarł za Gené, który nie był w stanie dotrzymać tempa czołówce kierowców w ostatnich kilku okrążeniach

Yvan Muller: "To był doskonały weekend. Kwalifikacje były trudne, ale zespół wykonał doskonałą pracę, dzięki której osiągnęliśmy znakomitą formę. Czwarte miejsce w pierwszym wyścigu to niezły wynik, a wygranej w drugim zupełnie się nie spodziewałem. Priaulx ciągle siedział mi na ogonie, zmuszając do koncentracji nad tym, aby nie popełnić najmniejszego błędu. Wszystko udało się perfekcyjnie".

Rickard Rydell: "Jestem naprawdę zadowolony z wyników - nie tylko z moich, ale także z sukcesu całego zespołu, który zdobył cenne punkty. Myślę, że wykonaliśmy wspólnie wspaniałą pracę, przezwyciężając nawet handicap, który miał BMW startując z pole position w pierwszym wyścigu. Czułem się fantastycznie, mogąc dwa raz stanąć na podium i mając na koncie pierwszy wygrany wyścig".

Wyniki:

Wyścig 1

1. R. Rydell (SEAT Leon TDI)

2. A. Farfus (BMW) + 1"508

3. A. Priaulx (BM) + 1"986

4. Y. Muller (SEAT Leon TDI) + 4"620

6. G. Tarquini (SEAT Leon TDI) + 9"473

7. J. Gené (SEAT Leon TDI) + 19"399

11. T. Monteiro (SEAT Leon TDI) + 28"400

Wyścig 2

1. Y. Muller (SEAT Leon TDI)

2. A. Priaulx (BMW) + 0"459

3. R. Rydell (SEAT Leon TDI) + 1"240

7. J. Gené (SEAT Leon TDI) + 11"755

8. G. Tarquini (SEAT Leon TDI) + 12"189

Nie ukończył wyścigu: T. Monteiro (SEAT Leon TDI)