Na konferencji prasowej w Berlinie przedstawiono wspólne przedsięwzięcie firmy Seat i piosenkarki Shakira – specjalną edycję modelu Leon nazwaną Pies Descalzos (nazwa fundacji piosenkarki). Samochód stworzono przy okazji koncertów charytatywnych, które Shakira zagra w ponad dziesięciu krajach europejskich, i dzięki którym piosenkarka chce pozyskać środki na edukację i artykuły spożywcze dla biednych kolumbijskich dzieci.
Sama Shakira miała wpływ na końcowy wygląd specjalnego modelu, wybrała kolor nadwozia i materiały wykończeniowe. Na końcu trasy koncertowej przebiegnie losowanie, w którym wylosowany zostanie nowy właściciel specjalnego modelu. Samochód zostanie przekazany podczas czerwcowego salonu samochodowego w Barcelonie. W losowaniu mogą wziąć udział osoby z kilku krajów europejskich.
Żeby wygrać samochód, trzeba zasilić konto fundacji. Wystarczy wysłać SMS, którego koszt wynosi 1 euro, natomiast na stronach www.catch-the-fever.com można wpłacić jakąkolwiek sumę pieniężną.
Model Leon Pies Descalzos sprzedawany będzie w Hiszpanii w cenie 27.300 euro. Specjalna edycja bazuje na usportowionej wersji Cupra z silnikiem 2,0 TFSI (177 kW/240 KM) pod maską. Zasadniczą zmianą jest fioletowy kolor nadwozia. Taki sam kolor znalazł się we wnętrzu, np. na desce rozdzielczej. Standardowe 18-calowe koła otrzymały czarny lakier. Na oparciach foteli widnieje logo „Pies Descalzos”, które pojawia się również na kilku innych miejscach karoserii.