Dzięki zwycięstwu Gabriele Tarquiniego, dwukrotnemu podium dla Yvana Mullera, kolejnemu miejscu na podium wywalczonemu przez Rickarda Rydella oraz punktom zdobytym przez Jordiego Gené i Tiago Monteiro, SEAT i jego kierowcy nadal są liderami w obydwu klasyfikacjach mistrzowskich.

Poprzeczka przed portugalską rundą była zawieszona szczególnie wysoko, ponieważ SEAT Sport nigdy jeszcze nie ścigał się samochodami Leon TDI na torze w Porto. Praca wykonana w trakcie wolnych treningów w celu ustalenia właściwych nastawów okazała się szczególnie efektywna i kierowcy poprawiali wyniki przez cały weekend. Zespół odniósł kolejne zwycięstwo, a punkty zdobyte na torze, który nie wybacza pomyłek są szczególnie cenne.

Dwa wypadki w pierwszym okrążeniu zmusiły kierownictwo zawodów do przerwania pierwszego wyścigu w celu oczyszczenia toru. Po przerwie Gabriele Tarquini objął prowadzenie, odpierając ataki Roberta Huffa. Brytyjczyk dał za wygraną po kilku okrążeniach, ponieważ sam musiał zacząć bronić się przed Yvanem Mullerem, który walczył o drugą pozycję. Licząc się z trudnościami, jakie zawsze sprawia tor miejski Muller nie zdecydował się jednak na ryzykowne manewry, zadowalając się niezłą trzecią pozycją. Monteiro dopingowany przez kibiców z ojczystego kraju zajął znakomite czwarte miejsce, a Jordi Gené i Rickard Rydell dotarli do mety jako szósty i siódmy.

W drugim wyścigu Rickard Rydell, Jordi Gené i Tiago Monteiro uplasowali się za liderem Farfusem, ale na Mullera i Tarquiniego, którzy startowali z końcowych pozycji, trzeba było jeszcze chwilę poczekać na mecie. Francuzowi udało się wyprzedzić chevrolety Lariniego i Menu, i wśliznąć się za kolegów z zespołu, natomiast dla Tarquiniego próba wyprzedzenia rywali zakończyła się wyeliminowaniem z wyścigu. Yvan Muller zdołał wspiąć się na drugą pozycję i stanąć na podium przed Rydellem. Kolejni na mecie byli Gené i Monteiro, co bardzo korzystnie wpłynęło na ich sytuację w ogólnej klasyfikacji, w której wciąż prowadzi Muller z przewagą piętnastu punktów nad trzecim Farfusem i czternastu punktów nad Tarquinim. W ogólnej klasyfikacji producentów SEAT nadal wyprzedza BMW.

Kolejna runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zostanie rozegrana na torze na brytyjskim torze Brands Hatch w dniach 18 i 19 lipca.

Wyniki

Wyścig 1:

G. Tarquini (SEAT Leon TDI); R. Huff (Chevrolet), + 2"934; Y. Muller (SEAT Leon TDI), +7"848; T. Monteiro (SEAT Leon TDI), + 8"472; N. Larini (Chevrolet), + 15"790; J. Gené (SEAT Leon TDI), +16"192; R. Rydell (SEAT Leon TDI), + 16"640; A. Farfus (BMW), + 16"975…

13. T. Coronel (SEAT Leon WTCC), + 33"010.

Wyścig 2:

A. Farfus (BMW); Y. Muller (SEAT Leon TDI), +2"295; R. Rydell (SEAT Leon TDI), +2"818; J. Gené (SEAT Leon TDI), + 3"385; T. Monteiro (SEAT Leon TDI), + 3"970; R. Huff (Chevrolet) + 4"219; A. Priaulx (BMW) + 4"583; J. Müller (BMW) + 5"064;

12. T.Coronel (SEAT Leon WTCC) + 13"290

Klasyfikacja kierowców:

Y. Muller, 80 p. G. Tarquini, 66 p. A. Farfus, 65 p. R. Rydell, 46 p. R. Huff, 43 p. J. Muller, 42 p. A. Priaulx, 38 p. J. Gené, 32 p. T. Monteiro, 31 p. S. Hernández, 29 p.

Klasyfikacja producentów:

SEAT, 191 p. BMW, 174 p. Chevrolet, 121 p. Lada, 53 p.