To szczególne miejsce o długiej tradycji w europejskim sporcie motorowym. SEAT Sport przystępuje do spotkania we Francji jako lider klasyfikacji producentów, a aktualny Mistrz Świata Yvan Muller prowadzi w klasyfikacji kierowców.

Wąski tor w Pau cieszy się złą sławą ze względu na fakt, że wyprzedzanie na nim jest prawie niemożliwe. W walce o dobry wynik decydującą rolę odegra pozycja startowa. Kierowcy SEAT Sport będą więc zwracali baczną uwagę na ustawienia w czasie sesji treningowych, aby zapewnić sobie maksymalną punktację. Kierowca SEAT-a Yvan Muller, który będzie ścigał się w rodzinnym kraju, doskonale wie, co jest kluczem do sukcesu w najbliższy weekend. „Tor w Pau jest torem miejskim, dlatego zdobycie pole position ma zasadnicze znaczenie – większe niż w przypadku innych obiektów” – powiedział Muller. „Start z pole position albo przynajmniej z pierwszego rzędu to już połowa zwycięstwa, uwzględniając fakt, że pierwszy wyścig rozpoczyna się startem lotnym. Ponadto uważam, że w ten weekend szanse wszystkich rywali będą bardzo wyrównane. Chevrolet pokazał w Marrakeszu, co potrafi, a BMW zawsze dobrze sobie radziło w Pau”.

Oprócz pięciu oficjalnych kierowców SEAT Sport (Jordi Gené, Yvan Muller, Tiago Monteiro, Rickard Rydell i Gabriele Tarquini), samochodami marki SEAT (wersja Leon WTCC) w Pau wystartuje jeszcze pięciu zawodników, w tym trzech z zespołu Sunred (Tom Coronel, Tom Boardman i Eric Cayrolle), zawodnik niezrzeszony Marin Kolak oraz Medhi Bennani z Maroka, który uzyskał znakomity wynik w Marrakeszu jako reprezentant zespołu Exagon.

Po wyścigu w Marrakeszu wszystkie balasty zostały przeliczone na podstawie wyników ostatnich trzech spotkań (Brazylia, Meksyk i Maroko). Za punkt odniesienia przyjęto samochód SEAT Leon TDI, ale zarówno BMW 320si, jak i Chevrolet Cruze zostaną obciążone takim samym balastem 40 kilogramów. Pozostałym modelom (Łada 110, SEAT Leon WTCC i BMW Zanardi) balast zmniejszono o 20 kilogramów.

Szczegóły wyścigu:Wyścig: WTCC 2009, wyścigi 7 i 8. Tor: Pau (Francja). Długość: 2760 m, dwa wyścigi po 19 okrążeń.

Harmonogram

Sobota, 16 maja 9:00 – 9:30: : Wolny trening11:15 – 11:45: : Wolny trening15:00 – 15:50: Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 17 maja9:00 – 09:15: Rozgrzewka13:05: Wyścig 1. 19 okrążeń, start lotny 15:20: Wyścig 2. 19 okrążeń, start zatrzymany

Masa i balast samochodówSEAT Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kgSEAT benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kgBMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kgChevrolet Cruze: 1170 kg + 40 kg = 1210 kgBMW (prywatne): 1155 kgŁada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI)