Największe starty Seat odnotował na rodzimym rynku, gdzie sprzedaż spadła o 34 proc. Jednak przed jeszcze gorszymi wynikami uratowały hiszpańskiego producenta programy wspierające sprzedaż nowych samochodów wraz ze złomowaniem starych. Dzięki temu w Niemczech sprzedaż była o 37 proc. wyższa, podobnie jak w Wielkiej Brytanii i Francji.

Najlepiej sprzedaje się model Ibiza. W 2009 roku sprzedano 171 tys. egz. , co stanowi aż 56 proc. wszystkich samochodów tej marki. Jednak jest to o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejnym w statystykach modelem jest Leon – 64 tys. z udziałem 21 proc., a trzecia Altea XL – 19 tys. i 6 proc. udziału. Taka kolejność modeli była też w 2008 roku. Warto przypomnieć, iż w 2008 roku dwa modele wycofano z produkcji. Była to Cordoba i Toledo. Słabo sprzedaje się Altem Freetrack. Natomiast Exeo w swoim pierwszym roku sprzedaży osiągnął wynik 21 tys. egz.

W tym roku Seat wprowadzi do sprzedaży dwie nowości – kombi Ibiza ST i nowa generacja MPV Alhambra. Pozostałe nowości dotyczą modyfikacji gamy jednostek napędowych. W 2010 roku Seat zainwestował 520 mln euro, z czego 100 mln euro przeznaczono na prace rozwojowe. Po wdrożeniu nowych modeli w 2012 roku w Martorell zostanie wyprodukowanych 500 tys. samochodów i już starty powinny być znacznie mniejsze.

SEAT - sprzedaż w 2009 roku
Model 2009 2008 zmiana [szt] zmiana [%]
Ibiza 170.833 188.232 -17.399 -9,2
Cordoba 6.324 19.531 -13.207 -67,6
Altea 13.331 17.747 -4.416 -24,9
Altea XL 18.835 31.925 -13.090 -41,0
Altea Freetrack 1.116 2.982 -1.866 -62,6
León 64.447 94.180 -29.733 -31,6
Toledo 1.408 4.820 -3.412 -70,8
Exeo 12.837 0 +12.837 100
Exeo ST 8.176 0 +8.176 100
Alhambra 5.923 10.040 -4.117 -41,0
Razem 303.230 369.457 -66.227 -17,9