Największe starty Seat odnotował na rodzimym rynku, gdzie sprzedaż spadła o 34 proc. Jednak przed jeszcze gorszymi wynikami uratowały hiszpańskiego producenta programy wspierające sprzedaż nowych samochodów wraz ze złomowaniem starych. Dzięki temu w Niemczech sprzedaż była o 37 proc. wyższa, podobnie jak w Wielkiej Brytanii i Francji.
Najlepiej sprzedaje się model Ibiza. W 2009 roku sprzedano 171 tys. egz. , co stanowi aż 56 proc. wszystkich samochodów tej marki. Jednak jest to o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejnym w statystykach modelem jest Leon – 64 tys. z udziałem 21 proc., a trzecia Altea XL – 19 tys. i 6 proc. udziału. Taka kolejność modeli była też w 2008 roku. Warto przypomnieć, iż w 2008 roku dwa modele wycofano z produkcji. Była to Cordoba i Toledo. Słabo sprzedaje się Altem Freetrack. Natomiast Exeo w swoim pierwszym roku sprzedaży osiągnął wynik 21 tys. egz.
W tym roku Seat wprowadzi do sprzedaży dwie nowości – kombi Ibiza ST i nowa generacja MPV Alhambra. Pozostałe nowości dotyczą modyfikacji gamy jednostek napędowych. W 2010 roku Seat zainwestował 520 mln euro, z czego 100 mln euro przeznaczono na prace rozwojowe. Po wdrożeniu nowych modeli w 2012 roku w Martorell zostanie wyprodukowanych 500 tys. samochodów i już starty powinny być znacznie mniejsze.
SEAT - sprzedaż w 2009 roku | ||||
Model | 2009 | 2008 | zmiana [szt] | zmiana [%] |
Ibiza | 170.833 | 188.232 | -17.399 | -9,2 |
Cordoba | 6.324 | 19.531 | -13.207 | -67,6 |
Altea | 13.331 | 17.747 | -4.416 | -24,9 |
Altea XL | 18.835 | 31.925 | -13.090 | -41,0 |
Altea Freetrack | 1.116 | 2.982 | -1.866 | -62,6 |
León | 64.447 | 94.180 | -29.733 | -31,6 |
Toledo | 1.408 | 4.820 | -3.412 | -70,8 |
Exeo | 12.837 | 0 | +12.837 | 100 |
Exeo ST | 8.176 | 0 | +8.176 | 100 |
Alhambra | 5.923 | 10.040 | -4.117 | -41,0 |
Razem | 303.230 | 369.457 | -66.227 | -17,9 |