Ten doskonały rezultat jest w głównej mierze efektem zwiększonej sprzedaży na rynkach Europy 2,8% wzrost w ciągu 12 miesięcy 2006 roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Analizując wyniki uzyskane na poszczególnych rynkach, największy wzrost sprzedaży w 2006 roku zanotowano w Wielkiej Brytanii (wzrost o 15.5%, sprzedaż na poziomie 32.844 egzemplarzy), następne miejsce zajęły Włochy (33.418 egzemplarzy) oraz Portugalia (wzrost o 10.3%, 12.075 egzemplarzy). Wzrost sprzedaży w wartościach bezwzględnych w Republice Czeskiej wyniósł niemal 20% (2.366 egzemplarzy), podczas gdy na rynku niemieckim – drugim najważniejszym na świecie rynku dla SEAT-a, zaraz po rynku hiszpańskim – wzrost wyniósł 2,5%, kształtując sprzedaż na poziomie 51.367 sztuk.

Według danych przedstawionych przez ANFAC (Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów Osobowych i Ciężarowych) sprzedaż SEAT-ów na rynku hiszpańskim kształtowała się na poziomie zgodnym z ogólnym, 2% trendem spadkowym i wyniosła 146.515 egzemplarzy (145.406 rejestracji). Aktualnie SEAT zajmuje trzecią pozycję pod względem wielkości udziału w hiszpańskim rynku motoryzacyjnym (9,7%), zajmując pozycję podobną do tej z roku 2005.

Prezes firmy SEAT Pan Erich Schmitt, wyraził swoje zadowolenie „z ubiegłorocznego wyniku sprzedaży. Mamy zamiar kontynuować ten trend również w roku bieżącym oraz latach kolejnych, wykorzystując sprzyjającą koniunkturę i wzrost popytu, a także popularność naszych sztandarowych, przełomowych modeli, którymi planujemy podbić serca i umysły naszych klientów”.

Analizując sprzedaż poszczególnych modeli widać, iż rekordowy wynik w2006 roku odnotował nowy León, którego wskaźnik wzrostu sprzedaży ukształtował się na poziomie 194% - lub prawie 110.000 sztuk. Na drugim miejscu uplasowała się Ibiza, z liczbą 184. 375 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie, co stanowi prawie 4% wzrost sprzedaży. Ibiza jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie w Hiszpanii oraz trzecim w wartościach bezwzględnych.