Do Europy samochód pod nazwą Bora ma trafić latem przyszłego roku. Jetta od lat jest najpopularniejszym autem Volkswagena w Stanach. Od 1980 roku sprzedano ogółem 2,2 mln sztuk. Kolejna odmiana to pierwszy samochód z rodziny Golfa, w którym zdecydowano się na zupełnie nowy, bardziej agresywny przód (w przyszłości trafi on także do innych aut firmy). Z technicznego punktu widzenia konstrukcja Jetty opiera się na podzespołach Golfa V generacji. Podstawowa na rynku amerykańskim wersja będzie napędzana benzynowym, 5-cylindrowym silnikiem o mocy 150 KM, połączonym standardowo z 6-stopniową skrzynią manualną. Oprócz tego klienci będą mogli wybrać wersję z 6-stopniowym "automatem" z sekwencyjną zmianą przełożeń (Tiptronic). Nowością w Stanach będzie silnik Diesla (TDI) wraz z automatyczną, dwusprzęgową skrzynią DSG (ta wersja będzie dostępna jednak nieco później). Większy wymiar, większy prestiżInżynierowie zapowiadają, że najnowszy model ma być najbardziej przestronną Jettą z dotychczas produkowanych, i obiecują znaczne powiększenie bagażnika w stosunku do poprzednika. Także w dziedzinie bezpieczeństwa pojazd ma reprezentować poziom Golfa V. W wyposażeniu znajdą się m.in. czołowe airbagi oraz poduszki boczne z tyłu i przodu. Nowością będzie natomiast system aktywnych zagłówków oraz tzw. bezpiecznych pedałów, które w razie wypadku nie będą powodowały zranienia nóg kierowcy. Dzięki zastosowaniu laserowej technologii spawania nadwozie ma być bardzo wytrzymałe na skręcanie - aż 14-krotnie zwiększy się całkowita długość spawów w stosunku do poprzednika. Produkcja Jetty na rynki amerykańskie będzie się odbywała w meksykańskich zakładach Volkswagena w Puebla, gdzie do tej pory powstawał "garbus" i nadal jest wytwarzany New Beetle.
Galeria zdjęć
Sedan z Meksyku
Sedan z Meksyku