W tym czasie sprzedaż modeli szwedzkiej marki wzrosła o 13,76 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Również pozycja w segmencie Premium wzmocniła się. Z udziałem 24,4 proc. Volvo pozostaje jego liderem.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku sprzedanych zostało 620 sztuk Volvo. W lutym nabywców znalazło 366 aut, o 112 samochodów więcej niż w styczniu.

- Tak dobre wyniki sprzedaży naszych samochodów są dla nas wyrazem zaufania naszych klientów i stabilnej pozycji firmy Volvo w Polsce – mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska. Dodatkowo jest to dla nas świetna prognoza dalszego rozwoju firmy. W tym roku na polskim rynku pojawi się nowy model – XC60, którego premiera miała miejsce w ubiegłym tygodniu na targach motoryzacyjnych w Genewie. Samochody z segmentu SUV, którego XC60 jest reprezentantem cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem klientów. Inne modele z rodziny XC -XC90, XC70 zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów. Tego samego spodziewamy się po naszym najnowszym modelu, co pozwoli nam zwiększyć sprzedaż samochodów Volvo w Polsce.

Ogólna sytuacja na rynku samochodów klasy Premium napawa optymizmem. Sprzedaż samochodów z tego segmentu rośnie od początku roku. Tylko w styczniu liczba sprzedanych aut marek Premium wzrosła o prawie 5 procent w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Sytuacja nie zmieniła się także w lutym. Po dwóch miesiącach bieżącego roku, rosnący trend sprzedaży utrzymuje się. W okresie styczeń – luty sprzedanych zostało o 17,9 procent samochodów więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym.