- To dla nas bardzo ważny moment, istotny dla historii całej światowej motoryzacji, powiedział Carl Ghosn, szef koncernu Renault-Nissan, podczas uruchamiania linii produkcyjnej w japońskim zakładzie.
Nissan Leaf jest tutaj produkowany wraz z modelami Juke i Cube, a linia produkcyjna została zmodyfikowana w miejscu montażu zbiornika paliwa, gdzie w przypadku modelu Leaf montowane są baterie. Podobnie jest na stanowisku montażu jednostek napędowych.
Moduły litowo-jonowe produkuje Automotive Energy Supply Corporation (AESC) w japońskim Zama Operations Center. Ta firma jest wspólnym przedsiębiorstwem Nissana i NEC Corporation.
Zaklad Oppama ma rocznie produkować 50 tys. pojazdów elektrycznych, ale nie będzie jedynym miejscem, w którym powstawać będzie Nissan Leaf. W 2012 roku Nissan zamierza uruchomić produkcję tego modelu w USA (150 tys. aut), a w 2013 także w brytyjskim Sunderland (50 tys. aut).
Sprzedaż Nissana Leaf rozpocznie się w Japonii i USA w grudniu 2010 roku, a na początku 2011 roku takie samochody będą dostępne również w Europie.