Auto Świat Wiadomości Aktualności Shell zmienia swój stosunek do ochrony środowiska naturalnego

Shell zmienia swój stosunek do ochrony środowiska naturalnego

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koncern paliwowy Shell nie jest zadowolony z aktualnego poziomu emisji spalin, które wypuszczają do powietrza samochody. Wzywa producentów, żeby zmienili swoje kampanie marketingowe tak, by bardziej apelowały o ochronę środowiska naturalnego.

Shell zmienia swój stosunek do ochrony środowiska naturalnego
Auto Świat
Shell zmienia swój stosunek do ochrony środowiska naturalnego

Koncern Royal Dutch Shell opublikował rewolucyjny komunikat, w którym żąda radykalnego obniżania emisji spalin, które wypuszczają do powietrza środki transportu. Koncern ma nadzieję, że rządy poszczególnych krajów na podstawie aktualnej dyskusji o środowisku naturalnym zaostrzą kroki, które będą prowadzić do obniżenia emisji CO2 i zużycia paliwa. Koncern podaje, że w tych kwestiach aktywni muszą być nie tylko producenci i koncerny paliwowe, ale także rządy i konsumenci.

Dyrektor ds. produkcji koncernu Shell Rob Routs żąda przepisów ustawowych jasno określąjących standardy zużycia paliw, które doprowadzą do obniżenia emisji CO2. Uważa też, że trzeba wesprzeć inwestycje do nowych technologii. Poszczególne państwa miałyby według Routsa uzgodnić między sobą jednolite zasady i jako przykład godny naśladowania wskazuje na Unię Europejską. „Ważne jest, żeby takie zasady rozpowszechniły się w całym świecie,” dodaje Routs.

Routs zaatakował również producentów samochodów, a konkretnie ich zachowanie marketingowe. Według niego firmy motoryzacyjne skupiają się na takich kryteriach, jak wielkość, moc i funkcjonalność, ignorując przy tym, że na decyzje kupujących co raz częściej wpływać będą takie aspekty jak czystość eksploatacji, oddziaływanie transportu na klimat czy oszczędzanie energii. Producenci samochodów mieliby bardziej skupić się na oszczędnym wykorzystywaniu źródeł energii i niższych emisjach CO2.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków