Logo
WiadomościAktualnościSheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów Europy

Sheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów Europy

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000), dwukrotni Wicemistrzowie Europy, zajęli piąte miejsce w klasyfikacji generalnej Sheron Valasska Rally – pierwszej rundzie międzynarodowych Mistrzostw Czech. Załoga Cersanit Rally Team potraktowała występ w rajdzie jako przygotowanie do Rajdu Elmot, który za niecałe trzy tygodnie rozpocznie sezon w rajdowych Mistrzostwach Polski.

Sheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów Europy
Auto Świat
Sheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów Europy

Czeskie zawody były niezwykle mocno obsadzone: w samochodach S2000 wystartowali m. innymi mistrz Czech Roman Kresta w Peugeocie 207 S2000, Pavel Valousek, Antonin Tlustak i Roman Odlożilik w Skodach Fabia S2000 oraz Jaromir Tarabus w Fordzie Fiesta S2000. „Czarnymkoniem” w rywalizacji był Vaclav Pech w N-grupowym Mitsubishi Lancerze Evo IX.

Po pierwszym etapie prowadził Pech, który pokonał wszystkich kierowców w autach S2000. Polacy zajmowali 8 miejsce w „generalce”. Po najbardziej dramatycznym 12 odcinku specjalnym, na którym po awarii silnika odpadł Roman Kresta, a kłopoty techniczne miał Vaclav Pech, zwycięzcą został Pavel Valousek. Michał Sołowow i Maciek Baran zostali sklasyfikowani na piątym miejscu.

Sheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów Europy
Sheron Valasska Rally 2010: udana rozgrzewka Wicemistrzów EuropyŻródło: Auto Świat

- Końcówka była fajna i dość niespodziewana. Ten 12 odcinek był bardzo ważny dla wszystkich. Przejeżdżaliśmy go dwukrotnie pod rząd, więc był bardzo zabrudzony i trudny. Myślę, że stąd wzięły się błędy konkurentów i takie, a nie inne wyniki. Niewątpliwie bohaterem tego rajdu jest Valclav Pech, który jadąc samochodem N-grupowym był niesamowicie szybki, od początku prowadził i należała mu się wygrana. Dla nas ten rajd był przygotowaniem do Mistrzostw Polski, bo prawie sześć miesięcy nie jeździliśmy po asfalcie.W rajdach Arctic w Finlandii i Szwecji ścigaliśmy się na śniegu. Pierwszy etap poświęciliśmy na testowanie kilku rzeczy, m.in. opon, zawieszenia, a drugi na walkę o jak najlepsze miejsce – powiedział Michał Sołowow.

- Zależało nam bardzo na tym, aby przejechać jak najwięcej kilometrów oesowych, w prawdziwej walce, ponieważ żadne testy i treningi nie dają takiej wiedzy na temat przygotowania samochodu, jak prawdziwe ściganie w rajdzie. Mieliśmy okazję porównania z najlepszymi zawodnikami w Czechach, jadących topowymi samochodami i to było dla nas najważniejsze. Po ostatnich rajdach, gdzie jechaliśmy po luźnej i śliskiej nawierzchni chcieliśmy sprawdzić gdzie jesteśmy, jeżeli chodzi o przygotowanie samochodu i nas samych. Wiedza zdobyta w Czechach jest dla nas bardzo cenna przed Mistrzostwami Polski, które rozpoczną się niebawem – dodał Maciek Baran.

O końcowych wynikach zadecydował ostatni odcinek specjalny - Vaclav Pech miał problemy z silnikiem w samochodzie i został wyprzedzony przez Pavla Valouseka.

W klasyfikacji Mistrzostw prowadzi Pavel Valousek - 45 pkt. przed Vaclavem Pechem - 39 pkt. i Jaromirem Tarabusem - 23 pkt. Michał Sołowow z 13 punktami jest piąty.

MiejsceKierowca i pilot (Auto)Czas / strata
1.Pavel Valousek i Zdenek Hruza (Skoda Fabia S2000)1:31.32,9 godz.
2.Vaclav Pech i Petr Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX)7,6 sek.
3.Jaromir Tarabus i Daniel Trunkat (Ford Fiesta S2000)1.35,4 min.
4.Roman Odlożilik i Martin Turecek (Skoda Fabia S2000)3.41,8 min.
5.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000 )3.45,8 min.
6.Antonin Tlustak i Jan Skaloud (CSkoda Fabia S2000)4.26,0 min.
7.Josef Petak i Alena Benesova (Peugeot 207 S2000)4.53,1 min.
8.Vaclav Arazim i Julius Gal (Mitsubishi Lancer Evo IX)5.37,3 min.
9.Łukasz Habaj i Jacek Spentany (Mitsubishi Lancer Evo IX)5.49,3 min.
10.Vojtech Stajf i Marcela Doleckova (Subaru Impreza WRX)6.17,5 min.
Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: