Sprawdzamy diesle 1.3 Multijet oraz 1.9 JTD/JTDM: Nasz poradnik porusza najważniejsze aspekty związane z prawidłową eksploatacją, odpowiednim serwisem i typowymi awariami silników Diesla. Wymieniamy ich wady oraz zalety, wyliczamy koszty napraw, omawiamy zagadnienia konstrukcyjne i podajemy dane techniczne. To kompendium wiedzy, które przyda się każdemu.Tym razem skupiliśmy się na turbodieslach Fiata – 1.3 Multijet oraz 1.9 JTD/JTDM. To silniki popularne na rynku wtórnym, które znajdziemy nie tylko w autach koncernu Fiata (Alfa Romeo, Fiat i Lancia), lecz także w modelach Opla, Saaba, Suzuki, a także Fordzie Ka i Cadillacu BLS.W zgodnej opinii wielu mechaników obie konstrukcje należą do wartych uwagi pod wieloma względami, choć też mają kilka słabych punktów – wszystkie szczegółowo opisujemy.Sprawdzamy diesle 1.3 Multijet oraz 1.9 JTD/JTDM: Alfa Romeo, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Saab, Suzuki, CadillacPRAKTYCZNY PORADNIK DLA UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW:1. Najczęstsze usterki i jak je rozpoznać2. Koszty napraw i ceny części3. Jaki stosować olej?4. Kiedy wymienić rozrząd?5. Co możesz sam naprawić?6. Opinie i porady fachowca
To wszystko znajdziecie w najnowszym wydaniu Auto Świata (52-53/2010).