Tuż po wojnie, w 1945 roku wzowiono produkcję samochodów w zakładach zbombardowanych przez wycofujących się Niemców. Był to przedwojenny model Popular 1100, ale równolegle wypuszczono całkiem nowy model 1101. Dwudrzwiowe nadwozie zainspirowało powstanie popularnej nazwy Tudor (two doors). W 1948 roku pojawiła się mało znana wersja kabriolet. Dzisiaj to interesujące auto można oglądać w Skoda Auto Muzeum. Model 1101 przeszedł modernizację w 1949 roku. Już jako 1102 doczekał się wersji 4-drzwiowej, nadal potocznie nazywanej 4-drzwiową Skodą Tudor, i bardziej już znanej odmiany roadster. Model 1101 napędzał silnik rzędowy, górnozaworowy, 4-cylindrowy, umieszczony z przodu. 32-konna jednostka 1.1 rozpędzała auto do 100 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło ok. 9l/100 km.