Decyzję o przerwie w produkcji spowodowała mniejsza liczba zamówień na Fabie, a szczególnie dotyczy to rynku niemieckiego, gdzie skończyły się rządowe dopłaty przy zakupie nowych samochodów.Z tego względu dzienna produkcja modelu Fabia zostanie zmniejszona z 1200 do 1000 egzemplarzy

Natomiast dwudniowa przerwa w produkcji dotyczy tylko Fabii. Fabryka przerwie produkcję na pięciu kolejnych zmianach. Pozostałe modele będą w tym okresie normalnie zjeżdżały z taśmy produkcyjnej.

"W tym roku roczna inwentaryzacja zaplanowana została na środę 28. października i ze względów organizacyjnych nie będzie opłacalne uruchamianie produkcji na pozostałe dwa dni tygodnia. Ten okres wykorzystamy na konserwację urządzeń,” powiedział JaroslavČern z biura prasowego Škoda Auto, tym samym uzasadniając, że decyzja o przerwie produkcyjnej nie została uzależniona tylko od mniejszych zamówień.

Związkowcy obecnie prowadzą rozmowy z kierownictwem, by każdy kto nie będzie w tym dniu pracował otrzymał swoją dzienną zapłatę.Obniżenie dziennej produkcji także nie powinno mieć wpływu na wielkość zatrudnienia stałej załogi, a jedynie na osoby zatrudnione na umowy okresowe.

Inne modele są nadal produkowane pełną parę. We wtorek zwiększono produkcję Octavii z 480 do 532 egz. dziennie oraz modelu Yeti ze 175 do 201 egz. Minimalnie zmniejszono natomiast produkcję Octavii Tour.

Oczekuje się także, że pod koniec roku Škoda Auto ze względu na mniejszą sprzedaż samochodów może do czterech dni skrócić tydzień pracy. To jednak tylko jeden z możliwych scenariuszy, gdyż sytuacji na rynku aż tak precyzyjnie nie da się dzisiaj przewidzieć.