Oficjalnie potwierdzono, że Škoda Auto będzie produkowała model samochodu terenowego o nazwie Yeti. Nieoficjalne źródła donoszą także, że obok Fabii, Octavii, Roomstera i Superba, gamę uzupełni jeszcze jeden model. Nie jest jeszcze wiadomo, tylko kiedy...

Dzisiaj, z udziałem przewodniczącego zarządu koncernu Volkswagen, dr Bernda Pischetsriedera, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego centrum technologicznego Škoda Auto. Ma to bezpośredni związek z długofalowym projektem rozwoju czeskiego producenta. Tutaj w przyszłości będą powstawać nowe projekty. Wkrótce pojawi się kolejny model Skoda Yeti, który jest odpowiedzią na oczekiwania klientów. Dr Bernd Pischetsrieder powiedział: "Škoda Auto w ostatnich latach dokonała wielkiego postepu w rozwoju produktu, jakości oraz znacznie zwiększyła swoja produkcję. Modelem Roomster poszerzyła swoją ofertę, która wzbogacona została o kolejne wersje jak m.in. Octavia Scout i Skoda Praktik. Jednak do dalszego rozwoju niezbędne będa kolejne inwestycje. Centrum technologiczne w Mlada Boleslav będzie kolejnym, z kilku kluczowych, rozmieszczonych w wielu krajach."

Według członka zarządu Škoda Auto, dr Haralda Ludanka, "Volkswagen zainwestuje w rozwój kolejnego centrum technologicznego 1.159 mln koron. Po zakończeniu budowy o 70 % poszerzona będzie całkowita powierznia dotychczasowego ośrodka. Powstaną nowe miejsca pracy dla najlepszych specjalistów. W przyszłości przewiduje się nawiązanie współpracy z czeskimi uczelniami, które już obecnie na potrzeby producenta prowadzą różne badania."

Budowa centrum zlokalizowana została na dawnych terenech przemysłowych i magazynowych, tuż obok obecnego centrum badawczo-rowojowego. Cały obiekt będzie umieszczony na konstrukcji, która umożliwi parkowanie w podziemiach ok. 300 samochodów testowych i służbowych. Przewiduje się zakończenie inwestycji do końca 2008 r., a wyposażenie oraz uruchomienie w połowie 2009 r. w tym nowoczesnym centrum technologicznym zlokalizowane będą m.in. pomieszczenia biurowe, laboratoria, warsztaty, stanowiska badawcze elektroniki i instalacji elektrycznej, stanowiska badawcze podwozia i silników, kabiny do badań natężenia dźwięku, symulatory, kabiny klimatyczne i wiele innych.

W związku z budową nowego centrum, rekonstrukcji będzie poddany dotychczasowy obiekt. Nadal będzie tam pracowało kierownictwo centrum, a także pozostanie centrum designu, nadwozia, prototypów i kilka innych działów. Obia obiekty połączone zostaną specjalnym mostem.