Fachowcy od analiz rynku zakładali, że bieżący rok może przynieść przełom w sprzedaży samochodów na naszym rynku. Zdaje się to potwierdzać!

- Początek 2007 roku okazał się bardzo dobrym miesiącem dla branży motoryzacyjnej w naszym kraju - komentuje Łukasz Paździor, Kierownik Działu Handlowego Škoda Auto Polska. Styczeń to także bardzo dobry wynik marki Škoda i potwierdzenie wysokiej popularności samochodów naszej marki w Polsce. Pierwszy miesiąc tego roku to sprzedaż samochodów marki Škoda w wysokości 2 810 sztuk. Naszą markę wyprzedziła jedynie Toyota z wynikiem 3 170 aut. Naszym celem w tym roku jest osiągnięcie po raz trzeci pierwszego miejsca. Plan sprzedaży Škody na miesiąc luty kształtuje się na poziomie 2 700 samochodów. Styczeń był również dobry dla całego rynku motoryzacyjnego i zakończył się sprzedażą w wysokości 22 717 samochodów osobowych. Tak dobrego rezultatu nie notowaliśmy od półtora roku; po raz pierwszy od lipca 2005 roku został przekroczony pułap sprzedaży 22 000 sztuk. Dla porównania w styczniu ubiegłego roku sprzedaż wyniosła zaledwie 18 680 sztuk, czyli o 21,6 procenta mniej niż w roku bieżącym. Tak dobry początek roku oraz ostatni kwartał 2006 dają podstawę do optymistycznego spojrzenia w przyszłość. W ostatnim czasie Škoda Auto Polska zrewidowała prognozy dotyczące całkowitego rynku z planowanych 240 tysięcy sprzedanych aut do poziomu 260 tysięcy samochodów, które trafią do polskich klientów.

Znamy już pierwsze rozstrzygnięcia w konkursie Škody - Dealer Roku 2007. W styczniu tytuł Dealera Miesiąca przypadł w udziale firmie Carsed Siedlce, która tym samym kontynuuje swój sukces z roku 2006.

Drugie miejsce zajął autoryzowany punkt dealerski Škody P.H.-U. M&M Marszałek z Częstochowy. Na trzeciej pozycji uplasowała się firma Margo z Rybnika. Tuż za podium styczniowej rywalizacji o miano najlepszego dealera Škody znalazł się punkt Auto Bączek - Maria Bączek z Tarnowa. Pierwszą piątkę zamknęła firma Auto-Petrfect z Leszna. Wyniki zanotowane przez dealerów w pierwszym miesiącu br. potwierdziły „wysoką formę” triumfatora zeszłorocznej edycji konkursu Dealer Roku, firmy Carsed Siedlce i są zapowiedzią ciekawej rywalizacji w 2007 r. Bez wątpienia dominacja Carsedu powinna wyzwolić w reprezentantach pozostałych punktów dealerskich „wolę walki” o tytuły przyznawane w poszczególnych miesiącach i zwycięstwo w klasyfikacji generalnej na koniec bIeżącego roku.

Obok jednak wyróżniających się firm, są niestety i takie, które chluby firmie Škoda nie przynoszą (ma to zresztą wyraz w wynikach sprzedaży - na próżno szukać ich w tabeli najlepszych dealerów). Znamy taki przykład, pochodzący z Warszawy. O niektórych, stosowanych praktykach - napiszemy szerzej wkrótce na naszych łamach.

Źródło: Škoda Auto Polska